Ενοχλεί η καμπάνα, γιατί ενοχλεί η φωνή της εκκλησίας!

1
605
Εκτύπωση Εκτύπωση
1 αστέρι2 αστέρια3 αστέρια4 αστέρια5 αστέρια (καμία αξιολόγηση προς το παρόν)
Loading...

«Απ’ όλα τα λαλούμενα κάλλιο λαλεί η καμπάνα…»

Μαθαίνουμε ότι ετοιμάζεται νομοθετική δέσμη και προτείνονται μέτρα για τις κωδωνοκρουσίες. Φθάσαμε λοιπόν και σ’ αυτό. Να σιωπήσουν οι καμπάνες. Ενοχλούν τώρα οι καμπάνες. Κάπου αλλού απ’ το 1917 έως πριν λίγα χρόνια είχαν σιγήσει οι καμπάνες. Είχαν κατεβεί κάτω απ’ τα κωδωνοστάσιά τους. Πήγαινες και τις έβλεπες ξεκρέμαστες στις αυλές των Μοναστηριών και των Ιερών Ναών. Και να, που ήλθε η ώρα που ξανανέβηκαν στα υψηλά καμπαναριά τους και ξαναχτυπούν.

Πηγαίνεις στις μεγάλες πρωτεύουσες του κόσμου, και βλέπεις έξω απ’ τους μεγάλους Καθεδρικούς Ναούς συγκεντρωμένα πλήθη τουριστών που περιμένουν να συμπληρωθεί η ώρα για να ακούσουν τις καμπάνες τους. Και σ’ εμάς, μελετούν την φίμωσι. Ενοχλεί η καμπάνα. Δεν θα ‘χαμε αντίρρησι για μια από μέρους των Ιερών Ναών ρύθμιση των ωρών των κωδωνοκρουσιών και της εντάσεώς των, κατά περίπτωσι, αλλά πιστεύουμε ότι το μήνυμα που έρχεται είναι ότι ενοχλεί η καμπάνα.

Ενοχλεί η φωνή της Εκκλησίας. Η καμπάνα η γλυκειά δημιουργεί τώρα ψυχολογικά προβλήματα στους ανθρώπους και νοιαζόμαστε τάχα για την ψυχολογική στήριξη των πολιτών.

Δεν τους έχει καταρρακώσει η ένδεια και η ανεργία, δεν παραμιλούν οι νέοι μας όταν ακούνε κάθε μέρα τα νέα μέτρα και τις ακρίβειες, αλλά ξεκουφαίνονται απ’ τις καμπάνες! Ο μουεζίνης στη Θράκη σε πόσα ντεσιμπέλ θα εκπέμπει τις προσευχές του απ’ τους υψηλούς μιναρέδες; Α, πιστεύω αυτός θα συνεχίζει ανενόχλητος, μ’ όση ένταση θέλει να φωνάζει τον Αλλάχ του, δέκα φορές την ημέρα.

Κι οι καμπάνες οι χαρμόσυνες του Πάσχα και των Χριστουγέννων, της Κυριακής και της γιορτής που θα καλούν τους πιστούς στην Ορθόδοξη χώρα μας, θα σιγήσουν, θα χαμηλώσουν την ένταση τους μέχρι και το επόμενο βήμα τους, που θα ‘ναι να σιγήσουν τελείως και να καταργηθούν. Γιατί; Γιατί ενοχλούν μερικούς. Ενοχλούν άραγε τις συνειδήσεις τους πιο πολύ απ’ τις ακοές τους; Ίσως. Ενοχλούν σαν δικαίωμα της Εκκλησίας. Έζησε η Εκκλησία μας εποχές δύσκολες με τις καμπάνες και τα σήμαντρά της βουβά και δεν βγήκε χαμένη.

Έχουν ρίζες μέσα στην πορεία της Πίστεως και της Εκκλησίας μας τα σήμαντρα, τα τάλαντα και οι καμπάνες. Ο Νώε πήρε ξύλο βαρύ και χτύπησε το τάλαντο και μπήκαν μέσα στην κιβωτό αυτοί που σώθηκαν.

Καλεί μέσα στην σωστική κιβωτό, ο ήχος ο γλυκύς της καμπάνας. Χτυπούν τους ίαμβους και τους ανάπαιστους τα άψυχα αυτά ξύλα και κύμβαλα. Χτυπούν τον Αδάμ, τον Αδάμ, τον Πρωτόπλαστο Αδάμ, τον Αδάμ, τον Αδάμ, τον Πρωτόπλαστο Αδάμ. Χτυπούν: Η κιβωτός, η κιβωτός, η κίβω, κίβω, κιβωτός. Το τάλαντο, το τάλαντο, το τάλα, τάλα, τάλαντο. Χτυπούν με ρυθμούς σωστικούς και καλούν στην σωτηρία, στην χαρά, στον αγιασμό.

Ήχησαν οι καμπάνες της Ορθοδοξίας την απελευθέρωση του Γένους μας, ήχησαν κι εκάλεσαν στην Κιβωτό της Σωτηρίας τους πιστούς όλων των αιώνων και τους ενεθουσίασαν στην πίστη τους και τους αγίασαν. Τώρα γιατί να σιγήσουν; Για να καταστείλουμε την Εκκλησία και να καταλάβει ότι αρχίζει να χάνει δικαιώματα; Τέτοια οπισθοδρόμηση για διεκδίκηση εξουσίας; Φοβερό!

Είθε ο Κύριος να μας φωτίσει όλους μας. Πιστεύουμε όμως ότι θα ‘ρθει η ώρα που θα ηχήσουν σάλπιγγες φοβερές, όσο κι αν δεν τις θέλουν οι λίγοι και αδιάφοροι αυτοί συνάνθρωποί μας. Θα ηχήσουν σάλπιγγες για όλους μας γι’ αυτό διαμηνύουμε προς πάσα κατεύθυνση πως για μας ο ήχος δεν είναι κάτι τόσο απλό, ο ήχος είναι ο Ίδιος ο Κύριος, εξ ου και κατήχησις. Κατήχησις σημαίνει ο ήχος που κατεβαίνει κάτω. Ο Κύριος ενηνθρώπησε και ήλθε ανάμεσά μας να μας μιλήσει, να μας καλέσει, να σημάνει πνευματικό συναγερμό για τη σωτηρία και τον αγιασμό μας.

Ο ήχος είναι ο λόγος του Θεού, που εισέρχεται μέσα μας και μας φωτίζει, μας θεραπεύει, μας λούζει, μας αγιάζει. Κι αν δεν ηχούν οι καμπάνες, θα ηχεί ο λόγος του Θεού, όσο αυτή η Πατρίδα θα ‘ναι Ορθόδοξη κι όσο οι πιστοί της θα ακούν τις καμπάνες και θα σηκώνονται να σταυροκοπηθούν…

Του Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ.κ. Ιγνάτιου

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Αρχικώς χαιρετώ την ιστοσελίδα σας. Εν συνεχεία, επιτρέψατέ μου να διαφωνήσω προς το δημοσιευόμενον άρθρον του κυρίου Ιγνατίου, καθώς ή αγνοεί λόγω της περιορισμήνης ανθρωπίνης γνώσεως ή παραγνωρίζει καί υποτιμά λόγω της περιορισμένης ανθρωπίνης αντιλήψεως της παρεχομένης εκ της Ανθρωπίνης Φύσεως, του Θεού, των Θεών καί των Θεαινών, της Μητρός Φύσεως, της Παιδείας καί της ευρυτέρας εν γένει εξελίξεως, κάποια μείζονα δεδομένα, τα οποία θα πρέπει κάποτε να συνυπολογίσει επί του συγκεκριμένου θέματος. Έτσι, τα παραθέτω χάριν γονίμων προβληματισμών καί μακράν αχρήστων ηθικολογιών.
    (1) Κάθε άνθρωπος έχει το προσωπικόν βιολογικόν ωρολόγιόν του, βάσει του οποίου αφυπνίζεται ή εγκοιμείται, αποδίδει περισσότερον ή λιγότερον κατά την εργασίαν του κ.λ.π. από της γεννήσεώς του.
    (2) Η τεχνολογία πλέον αχρήστευσε κάθε πρακτικήν λειτουργίαν της καμπάνας, καθώς πλέον υπάρχουν:
    (α) ωρολόγια,
    (i) χειρός,
    (ii) αφυπνιστήρια – “ξυπνητήρια”,
    (iii) τοίχου,
    (β) χρονόμετρα,
    (γ) συναγερμοί,
    (δ) σειρήνες,
    (i) ιδιωτικές σειρήνες προσωπικής ασφαλείας ανθρώπων καί αγαθών,
    (ii) κρατικές σειρήνες πολέμου ή δημοσίων οχημάτων,
    (ε) λοιπά σχετικά είδη
    καί άρα η σήμανση της καμπάνας ή του ισλαμικού τεμένους ή του Ιουδαϊκού “σημνάντρου” κ.λ.π. πλέον απλώς περιττεύουν/περισσεύουν καί πρέπει να καταργηθούν.
    (3) Πολλοί άνθρωποι πλέον εργάζονται προς βραδυνές εργασίες καί κοιμούνται την ημέραν καί άρα οφείλει καί η κοινωνία να τους σέβεται. Απτά παραδείγματα είναι οι εφημερεύοντες/εφημερεύουσες φαρμακοποιοί-ιατροί-νοσηλευτές/νοσηλεύτιδες,
    αστυνομικοί/αστυνομικές, δημοσιογράφοι,
    εικονολήπτες/εικονολήπτιδες, ηχολήπτες/ηχολήπτιδες, αοιδοί,
    μάγειροι, διανομείς τροφίμων, στρατιωτικοί επιτελείς κ.λ.π.
    καί άρα πρέπει να κατανοηθεί ότι ουσιαστικώς επιβάλλεται η κατάργηση των θορυβωδών πρακτικών.
    (4) Οι θορυβώδεις πρακτικές, όπως αυτός της καμπάνας, των σημάντρων κ.λ.π., όλων των θρησκειών, είναι προφανώς απαράδεκτες, καθώς επιβαρύνουν την υγείαν όσων συμπολιτών έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, τόσον εκ γενετής όσον καί λόγω απροβλέπτων προσωπικών περιστάσεων.
    (5) Οι θορυβώδεις πρακτικές, όπως οι καμπάνες, τα σήμαντρα κ.λ.π. όλων των θρησκειών, είναι μία εν τοίς πράγμασιν αυταρχική πρακτική, καθώς αρνούνται το δικαίωμα προς τις ομάδες των αθέων, αθρήσκων, αγνωστικιστών/αγνωστικίστιδων, αλλοδόξων καί αλλοθρήσκων προς μίαν ήσυχη καί ειρηνική διαβίωση εντός των οικιών τους.
    (6) Οι συγκεκριμένες θορυβώδεις πρακτικές είναι απαράδεκτες καί ταυτοχρόνως επαίσχυντες, καθώς ακόμα καί στα παλαιότερα χριστιανικά ιερά δεν υπάρχουν, ενώ παραβιάζουν καί το ρηθέν “όστις θέλει οπίσω μου ελθείν”.
    (7) Ακόμα καί οι αντιδρώντες προς την ίδρυσιν ισλαμικών τεμενών, αποδεχόμενοι τον θόρυβον από τα μεγάφωνα των χριστιανικών καμπανών, δεν θα μπορούν πλέον επί συζητήσεων πρακτικώς να επικαλεσθούν την ηχορρύπανσιν του μουεζίνη καί των μεγαφώνων του, καθώς οι αντίπαλοί τους θα λένε “Πώς το ισχυρίζεσθε αυτό, εφ’ όσον αποδέχεσθε τον θόρυβο των χριστιανικών ιερών; Δηλαδή διαλέγετε σε “καλά” καί σε “κακά” μεγάφωνα βάσει της θρησκείας σας;” Καί τί ακριβώς θα τους απαντούν εκεί τότε; Άρα, σκοπός είναι η σίγαση όλων των θορυβωδών θρησκευτικών μεγαφώνων καί των μηχανισμών τους.
    Ούτε μουεζίνης ούτε παπάς. Θέλουμε την ησυχία μας.
    (8) Οι συγκεκριμένες πρακτικές της καμπάνας, των σημάντρων κ.λ.π., δυσχερώς καλύπτουν ή έστω υπερβαίνουν την χιλειτίαν καί άρα δεν είναι θεμελιώδης χριστιανικός όρος περί της υπάρξεως της χριστιανικής θρησκίας, όπως άλλοι. Λόγου χάριν,
    η βάπτιση πράγματι αποτελεί θεμελιώδην χριστιανικόν όρον, ενώ η καμπάνα καί το σήμαντρον δεν είναι.

    Σύνοψη

    Τα συμπεράσματα δικά σας.-

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ