Αυτή είναι η παρουσίαση των δραστηριοτήτων της Χριστιανικής Φοιτητικής Δράσης Θεσσαλονίκης των τελευταίων ετών (2000-2010) στην εκδήλωση για τα 50 χρόνια της ΧΦΔ (ΑΠΘ 28.11.2010). Συνοδεύτηκε από προβολή διαφανειών, τις οποίες θα βρείτε στο τέλος του παρακάτω κειμένου.
Συνεχίζοντας το ταξίδι της ΧΦΔ στη μηχανή του χρόνου, θα σταματήσουμε στη δεκαετία 2000-2010, όπου θα θυμηθούμε τις δραστηριότητες που ανέπτυξε η ΧΦΔ όλα αυτά τα χρόνια, την εξέλιξη του ιεραποστολικού της έργου, τις εκδηλώσεις που ξεχώρισαν.
Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά…
Τομέας εκδηλώσεων
Ο τομέας εκδηλώσεων διοργανώνει μια φορά την εβδομάδα διαλέξεις οι οποίες έχουν διττό στόχο. Αφενός απευθύνονται στα μέλη της ΧΦΔ με σκοπό την επιμόρφωσή τους σε θέματα θεολογικού, εθνικού, κατηχητικού, απολογητικού, αντιαιρετικού, επιστημονικού και κοσμοθεωρητικού περιεχομένου∙ αφετέρου έχουν ιεραποστολικό χαρακτήρα, καθώς κάνουν ένα άνοιγμα στους φοιτητές της Θεσ/νίκης που δεν είναι μέλη της ΧΦΔ, δίνοντάς τους έτσι μία ευκαιρία να συνδεθούν με ένα πνευματικό έργο, μία χριστιανική προσπάθεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.
Εκτός απ’ τις καθιερωμένες ομιλίες στα εντευκτήριά μας, κάθε χρόνο πραγματοποιείται μια σειρά από εκδηλώσεις στο χώρο του πανεπιστημίου. Έτσι, σε ετήσια βάση λαμβάνει χώρα η εκδήλωση των Τριών Ιεραρχών προς τιμήν των καθηγητών σ’ αυτήν εδώ την αίθουσα και οι αγιασμοί στο ΑΠΘ και στο ΠΑΜΑΚ που τελούνται στο ξεκίνημα κάθε ακαδημαϊκής χρονιάς. Μοναδική εξαίρεση από την εδώ και 20 χρόνια καθιερωμένη τέλεση του Αγιασμού στο ΑΠΘ αποτέλεσε η φετινή χρονιά, μιας και δε δόθηκε άδεια απ’ τις αντιπρυτανικές αρχές. Αντίθετα, στο ΠΑΜΑΚ τύχαμε ιδιαίτερα εγκάρδιας υποδοχής και αποδοχής από πρυτανικές αρχές και φοιτητές.
Πέρα όμως απ’ τις εκδηλώσεις τόσο σε συλλογικό όσο και σε πανεπιστημιακό επίπεδο, κατά καιρούς διοργανώθηκαν κάποιες ξεχωριστές εκδηλώσεις που άφησαν το στίγμα τους στη 10ετή αυτή πορεία της ΧΦΔ. Θα αναφερθούμε διεξοδικά σε κάποιες από αυτές.
8 Μαΐου 2000. Ένα μόλις μήνα μετά τις εκλογές, ο Υπουργός Δικαιοσύνης Μιχάλης Σταθόπουλος σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “Έθνος” δήλωσε ότι η αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες είναι αντίθετη με το νόμο 2472/1997 για την προστασία των προσώπων από την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Λίγες ημέρες αργότερα, στις 16 Μαΐου 2000, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων λαμβάνει μία απόφαση-σταθμό, με την οποία κρίνει ότι το θρήσκευμα πρέπει να απαλειφθεί από τις ταυτότητες. Ο τότε Αρχιεπίσκοπος κυρός Χριστόδουλος αντιτάχθηκε σθεναρά στην απόφαση, ισχυριζόμενος ότι προστάχθηκαν «από νεο-διανοούμενους που θέλουν να μας επιτεθούν σα σκυλιά και να μας κόψουν τις σάρκες».
Η ανταπόκριση του κόσμου στο κάλεσμα του Ποιμενάρχη του υπήρξε πρωτοφανής. Εκατοντάδες χιλιάδες λαού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη βγήκαν στους δρόμους να διαδηλώσουν την άρνησή τους στην απαλοιφή του Θρησκεύματος απ’ τις ταυτότητες. Η ΧΦΔ υπήρξε πολύτιμος αρωγός της Ελλαδικής Εκκλησίας τόσο στη διοργάνωση των συλλαλητηρίων, καθώς ήταν επιφορτισμένη με την ευθύνη ενημέρωσης του κόσμου για τα επικείμενα συλλαλητήρια όσο και με τη συμμετοχή της στην εκστρατεία συλλογής υπογραφών που διήρκεσε πολλούς μήνες. Ανεξίτηλα χαραγμένες θα μείνουν στη μνήμη μας, οι επικές διενέξεις με τους αντιεξουσιαστές κατά τη διάρκεια των αφισοκολλήσεων, η γιγαντιαία κινητοποίηση και ανταπόκριση όλων των μελών της ΧΦΔ, ο νεανικός παλμός, ο φλογερός ενθουσιασμός, η ακάματη εργατικότητα που χαρακτήριζαν τους τότε «Δρασίτες», η δυναμική παρουσία της ΧΦΔ κατά τη διάρκεια του συλλαλητηρίου στην πλατεία Αριστοτέλους. 300 περίπου νέοι ξεχύθηκαν απ’ την αίθουσά μας για να μεταλαμπαδεύσουν ζωντάνια και δυναμισμό στην ηρωική εκείνη λαοσύναξη.
Άνοιξη 2005. Το όραμα της δημιουργίας ενός CD βυζαντινής μουσικής από τη χορωδία της ΧΦΔ Θεσσαλονίκης παίρνει σάρκα και οστά. Το CD «Ύμνοι της Μ. Εβδομάδας» παρ’ ότι ηχογραφήθηκε στο καθιστικό ενός σπιτιού από 12μελή χορωδία, απέσπασε θετικότατες κριτικές και εγκωμιαστικά σχόλια απ’ τη συντριπτική πλειοψηφία όσων το προμηθεύτηκαν.
31 Μαρτίου 2005. Μια απ’ τις πιο ξεχωριστές, μεγαλειώδεις και αλησμόνητες εκδηλώσεις που σφράγισαν τη δεκαετία 2000-2010, ήταν αυτή που έγινε στο τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ με αφορμή την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυση της ΕΟΚΑ το 1955. Την εκδήλωση συνδιοργάνωναν η Χριστιανική Φοιτητική Δράση και η Π.Ε.Ο.Φ. (Παγκύπρια Ενιαία Οργάνωση Φοιτητών).
Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν απ’ το αμφιθέατρο του τμήματος Φυσικής. Το εορταστικό πρόγραμμα περιελάμβανε, χαιρετισμούς απ’ τους επισήμους, τραγούδια από τις χορωδίες, τη θεατρική παράσταση «Γρηγόρης Αυξεντίου, ο σταυραετός του Μαχαιρά», και ομιλία από τον κ. Ν. Βασιλειάδη, συγγραφέα του βιβλίου «Εθνομάρτυρες του Κυπριακού Έπους 1955-59″, πάνω στο οποίο βασίστηκε το σενάριο της θεατρικής παράστασης.
Ακολούθησε μεγάλη πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης με κατάληξη το τουρκικό προξενείο, όπου θυροκολλήθηκε σχετικό ψήφισμα.
Η εκδήλωση όμως αυτή δεν έμεινε αξέχαστη μόνο για τη συγκλονιστική θεατρική παράσταση και την εξαιρετική ομιλία του κ. Ν. Βασιλειάδη. Το γεγονός που ίσως τη σημάδεψε ανεξίτηλα, ήταν η εισβολή των αναρχικών στο χώρο της εκδήλωσης με σκοπό την ματαίωσή της.
Ποιος θα ξεχάσει τη «σιδερένια» επέλαση των αντιεξουσιαστών που ήταν εξοπλισμένοι με λοστούς, ξύλα, σημαίες, σκληρόπετσα μπουφάν, κράνη και αλυσίδες ή το πανδαιμόνιο που επικράτησε στο άκουσμα της ανάγκης άμεσης εκκένωσης του αμφιθεάτρου; Ποιος θα ξεχάσει την επίμονη απαίτηση των αναρχικών, μέσα σε αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά και εκσφενδόνιση άφθονων υβριστικών συνθημάτων στο πρόσωπό μας, να εκκενωθεί άμεσα η αίθουσα για να συνεχίσουν το καταστρεπτικό και ειδεχθές έργο τους; Ποιος θα ξεχάσει τη θαυμαστή μεταμόρφωση του επικεφαλής των αναρχικών από μαινόμενο ταύρο σε φυσιολογικό άνθρωπο και την εξίσου απρόσμενη διαταγή του για άμεση υποχώρηση με το αιτιολογικό ότι ο στόχος επετεύχθη, η εκδήλωση διαλύθηκε; Ποιος θα ξεχάσει την ηρωική απόφαση του γενικού υπευθύνου της εκδήλωσης να συνεχιστεί η εκδήλωση παρά την έντονη άσκηση πίεσης που δέχτηκε για την ματαίωσή της, ακόμα και από συναγωνιστές και από τον διοικητή των ΜΑΤ, με αποτέλεσμα η εκδήλωση να ολοκληρωθεί πανηγυρικά κάτω απ’ το στόμα του λύκου, χωρίς να ανοίξει μύτη και να μη δακρύσει μάτι;
Άξιες αναφοράς είναι και οι διαλέξεις που πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα στο πανεπιστήμιο με κύριους ομιλητές διαπρεπείς και εξέχουσες φυσιογνωμίες του εκκλησιαστικού χώρου και ιδιαίτερα της Αθωνικής Πολιτείας. Ομιλητές που μας τίμησαν με την παρουσία τους στις Πανεπιστημιακές αίθουσες ήταν ο π. Μωυσής ο αγιορείτης το 2004, ο ηγούμενος της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας Ελισσαίος το 2007, ο π. Νεκτάριος Αντωνόπουλος το 2006 (στο τέλος της εισήγησης του οποίου προσκυνήσαμε και τα λείψανα του αγ. Λουκά, αρχιεπισκόπου Κριμαίας) και πρόσφατα ο π. Ανδρέας Κονάνος, στις 27 Απριλίου το 2010.
Τομέας αγάπης
Ο τομέας Αγάπης, όπως και παλαιότερα, διοργανώνει σε μηνιαίο επίπεδο επισκέψεις συνήθως σε νοσοκομεία της πόλης, αραιότερα δε σε φυλακές, γηροκομεία, ιδρύματα παιδιών με ειδικές ανάγκες, σωφρονιστικά καταστήματα κτλ. Επίσης σε κάθε εκδρομή της ΧΦΔ ημερησία ή πολυήμερη, εντός ή εκτός της Ελλάδας πραγματοποιείται μία ή περισσότερες επισκέψεις αγάπης. Στόχος αυτών των επισκέψεων είναι η προσφορά αγάπης, συμπόνιας, ελπίδας και παρηγοριάς στους πάσχοντες αδελφούς μας και η μετάγγιση μιας πνευματικής διάστασης και σωτηριολογικής προοπτικής στη δοκιμασία τους. Σ’ όλες αυτές τις επισκέψεις είναι πολύ συγκλονιστικό και ταυτόχρονα συγκινητικό, να παραδειγματίζεται και να εμπνέεται κανείς από ανθρώπους που για την υλοκεντρική κοσμοθεωρία του σύγχρονου ανθρώπου είναι δυστυχισμένοι, κακόμοιροι, αδικημένοι απ’ τη ζωή, ξεχασμένοι, ίσως, και απ’ τον Θεό ακόμη.
Συναντάς ανθρώπους εξαντλημένους απ’ την αρρώστια τους ή σακατεμένους από κάποιο ατύχημα, άλλους που έχασαν το επάγγελμά τους, που καταστράφηκε η περιουσία τους, που γκρεμίστηκε το μέλλον τους, που παρέλυσε ο κόσμος των στοιχειωδών ανέσεών τους, που φτώχυνε εξωτερικά η οικογενειακή προοπτική τους∙ και όμως, απ’ τα στόματά τους ακούγονται λόγια ευγνωμοσύνης, απ’ την καρδιά τους ξεπηδά μία φλόγα πρωτοφανέρωτης πίστης, απ’ τα πρόσωπά τους εκπέμπεται η χαρά του μαρτυρίου∙ είναι εύκολο να διαπιστώσεις, ότι μέσα απ’ τη δοκιμασία που τους έδωσε ο Θεός, έγινε πιο αληθινή η ζωή τους, πιο σοφές οι επιλογές τους, πιο βαθιά η κοινωνία τους με το Θεό.
Επίσης, ιδιαίτερης αναφοράς χρήζουν οι επισκέψεις στα ελληνικά σχολεία της Β. Ηπείρου, στο Ζωγράφειο Λύκειο και στο γηροκομείο του Μπαλουκλή στην Κωνσταντινούπολη αλλά και σε δεκάδες άλλα ιδρύματα, που φιλοξενούν τα νησιά της χώρας μας.
Τομέας διαδικτύου
Ιστορική αναδρομή
Όλα ξεκίνησαν σε μία σύναξη του τότε “Τομέα Τύπου” των φοιτητών της Χριστιανικής Φοιτητικής Δράσης Θεσσαλονίκης το 2001. Φοιτητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Α.Π.Θ. ανέλαβε να σχεδιάσει και να εξασφαλίσει χώρο φιλοξενίας για τον ιστοχώρο της Χ.Φ.Δ., ο οποίος και άρχισε να λειτουργεί την ακαδημαϊκή χρονιά 2001-2002.
Το Φεβρουάριο του 2004 αποφασίστηκε ο πρώτος ανασχεδιασμός του ιστοχώρου. O ιστοχώρος εμπλουτίστηκε με πλούτο κειμένων από την πατερική μας γραμματεία, προσευχές και νεανικά άρθρα. Σύντομα η επισκεψιμότητα του γκριζομπέζ ιστοχώρου τετραπλασιάστηκε.
Τον Απρίλιο του 2006, αναβαθμίστηκε εκ νέου η ιστοσελίδα μας με αλλαγές στο περιεχόμενο και την εμφάνισή της. Επίσης άρχισε η δημοσίευση περισσότερων φωτογραφιών και video από τις δραστηριότητές μας αλλά και κάποιων ηχογραφήσεων από τις εκδηλώσεις μας.
Οι περισσότερες διαρθρωτικές αλλαγές στην ιστοσελίδας μας έλαβαν χώρα το Δεκέμβριο του 2008. Η δομή, το περιεχόμενο και οι δυνατότητες διάδρασης μας θυμίζουν πολύ τη σημερινή μορφή του ιστοχώρου.
Η χρονιά όμως ορόσημο ήταν το 2010. Μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που ολοκληρώθηκαν στις 2 Φεβρουαρίου του 2010 και αφορούσαν την καλύτερη οργάνωση και διαχείριση του υλικού της ιστοσελίδας μας, την ανανέωση της εμφάνισής της αλλά και την αποτελεσματικότερη ενημέρωση των μελών της ΧΦΔ, οδήγησαν στη ραγδαία αύξηση της επισκεψιμότητας με αποτέλεσμα ο ιστοχώρος μας να έχει αποκτήσει πλέον ένα άλλο κύρος ανάμεσα στα εκκλησιαστικά site του διαδικτύου. Όπως λοιπόν γίνεται άμεσα αντιληπτό, από πέρυσι η ιστοσελίδα μας ζει τη δική της περίοδο «Αναγέννησης»∙ η ενεργητική συμμετοχή των μελών της ΧΦΔ επιβεβαιώνεται και από την ανοδική τάση που σημειώνεται στις εγγραφές, στην υποβολή σχολίων και στις αναρτήσεις κειμένων.
Για να γίνει όμως καλύτερη αποτίμηση της ανοδικής πορείας που έχει ο ιστοχώρος μας, θα προβληθούν μερικά στατιστικά στοιχεία της χρονικής περιόδου, από 1 Ιανουαρίου 2010-18 Νοεμβρίου 2010 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα τη χρονιά που μας πέρασε δηλ. του 2009.
Κλείνοντας, την αναφορά στην ιστοσελίδα μας, ας δούμε και ορισμένες απ’ τις δυνατότητες που προσφέρει το xfd.gr σήμερα:
- Ανακοίνωση των εκδηλώσεών μας
- Ανακοίνωση των δραστηριοτήτων μας με πολυμεσικές δυνατότητες: δημοσίευση φωτογραφιών, βίντεο, ηχογραφήσεων.
- Ανάρτηση άρθρων-κειμένων
- Δυνατότητα υποβολής απαντήσεων
Ίσως είναι η μόνη ιστοσελίδα που ενώ δε διαθέτει forum, σημειώνει τέτοια υψηλή συχνότητα κατάθεσης απαντήσεων. Εμφανίζει δηλαδή την πρωτοποριακή δυνατότητα να λειτουργεί σαν ένας χώρος ζύμωσης και ανάδειξης νέων ιδεών και προτάσεων. Μια πλατφόρμα ελεύθερης, διαπροσωπικής και δημιουργικής επικοινωνίας που καταργεί τους φραγμούς των χιλιομετρικών αποστάσεων και τα μειονεκτήματα της άμεσης, προσωπικής και ζωντανής επικοινωνίας. Ένα σταυροδρόμι ανταλλαγής απόψεων και προβολής των νεανικών θεμάτων, ανεξαρτήτως φύλλου, ηλικίας και ιδεολογικών πεποιθήσεων. - Προβολή του περιοδικού «Η Δράσις μας»
- Διάθεση για ακρόαση μουσικών συλλογών και ομιλιών
Κατά καιρούς ηχογραφούνται και εκδίδονται ομιλίες και μουσικές συλλογές, όπως CD βυζαντινής μουσικής και χριστιανικά τραγούδια, τα οποία διατίθενται και στον ιστοχώρο για ακρόαση από τους επισκέπτες. - Δημοσίευση ειδήσεων
Πρόσφατα δημιουργήθηκε στην ιστοσελίδα μας αρχείο ειδήσεων, στο οποίο καταγράφεται η εκκλησιαστική, εθνική και κοινωνική επικαιρότητα, ιδιαιτέρως της Αθήνας και της Θεσ/νίκης.
Τομέας εξορμήσεων
Ακούσαμε πρωτύτερα απ’ την κα. Σκόνδρα τη μορφή που είχαν οι εξορμήσεις τη δεκαετία του ’70. Στην εισήγηση αυτή θα γίνει λόγος για την αντιμετώπιση που έχουμε απ’ τους φοιτητές του Πανεπιστημίου, τα ευεργετικά αποτελέσματα της ιεραποστολικής μας δράσης και τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει ο τομέας των εξορμήσεων σήμερα.
Ποια είναι η αντιμετώπισή μας απ’ τους φοιτητές
Η σημερινή πραγματικότητα δείχνει ότι η νεολαία είναι μπουχτισμένη απ’ τα νεοεποχήτικα ερεθίσματα, κουρασμένη απ’ τον πανθρησκειακό συγκρητισμό. Ο νέος σήμερα φοβάται, αρνείται, επιφυλάσσεται, αμφισβητεί και στο τέλος πελαγοδρομεί. Έχω την αίσθηση ότι σε επίπεδο θρησκείας και φιλοσοφίας δεν ξέρει τι να πιστέψει, ποιον να εμπιστευτεί…
Στις εξορμήσεις που κάνουμε, δεκάδες είναι οι φοιτητές που μας ρωτούν, αν είμαστε αιρετικοί ή ιεχωβάδες, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις μας, ότι είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί φοιτητές, ότι έχουμε την ευλογία του μητροπολίτη, ότι οι υπεύθυνοί μας είναι ιερείς της Εκκλησίας κτλ. Ο μέσος φοιτητής δεν μπορεί να πιστέψει και να χωνέψει ότι υπάρχουν νέοι της Εκκλησίας που ασκούν το έργο της ιεραποστολής. Πιστεύει, ότι η ΧΦΔ κάτι μας κρύβει, μας λέει μισές αλήθειες, είναι κάτι το εξω-εκκλησιαστικό, κάτι το επικίνδυνο, γι’ αυτό και καλύτερα κανείς να απέχει, να κρατά αποστάσεις, να είναι επιφυλακτικός…
Πώς θα αντιμετωπιστεί άραγε αυτό το ανησυχητικό φαινόμενο; Είναι ένα θέμα προς διερεύνηση. Οπωσδήποτε πάντως, στην καταπολέμηση αυτού του φαινομένου, καθοριστικό ρόλο παίζει η εικόνα που εκπέμπουν τα μέλη των εξορμήσεων. Φανταστείτε έναν ιεραπόστολο που την εξόρμηση την εκλαμβάνει σαν εσωτερική του ανάγκη και όχι σαν μηχανική αφοσίωση και δουλική υποταγή στις προβλεπόμενες απαιτήσεις των υπευθύνων∙ σκεφτείτε μία ομάδα ιεραποστόλων που δεν τους ενώνει τόσο η ηλικία, η φοιτητική ιδιότητα, η εθιμοτυπική δεοντολογία, αλλά κάτι πολύ περισσότερο, πολύ βαθύτερο, πολύ ουσιαστικότερο… η αγάπη τους για τον ΧΡΙΣΤΟ… η οποία σφυρηλατεί τη σχέση τους με υλικά ανώτερα από τη σαρκικότητα, τη ρηχότητα, την ιδιοτέλεια, την ωφελιμιστική συναλλαγή. Η μεταξύ τους αγάπη και το μεταξύ τους δέσιμο να απορρέει απ’ την κοινή πίστη, τον κοινό αγώνα, τον κοινό σκοπό.
Επίσης δε θα πρέπει να απογοητευόμαστε. Ταυτοποιά στοιχεία άλλωστε του ορθοδόξου Χριστιανού είναι ο ενθουσιασμός, η αυταπάρνηση το μαχητικό φρόνημα και όχι η παθητικότητα, η δειλία και η ατολμία.
Τα αποτελέσματα της συστηματικής ιεραποστολικής δράσης
Και ερχόμαστε στα αποτελέσματα των εξορμήσεων τα οποία δεν είναι διόλου καταφρονητέα, αντίθετα, είναι αυτά που μας ωθούν στο να συνεχίσουμε με τους ίδιους αμείωτους ρυθμούς την ιεραποστολή. Δεκάδες είναι τα παραδείγματα τόσο των φοιτητών όσο και των καθηγητών που γνώρισαν τον Χριστό με αφορμή μια αφίσα, ένα φέιγ-βολάν, ένα φυλλάδιο, ένα κλικ στον ιστοχώρο μας. Τέτοιες απλές όμως αφορμές μεταμόρφωσαν ζωές, λειτούργησαν σαν αφετηρία υπαρξιακού προβληματισμού, μπολιάστηκαν σαν θεϊκός σπόρος στις ψυχές και έδωσαν ή δίνουν ή θα δώσουν καρπό, όποτε σμίξουν η πρόσκληση του Θεού με την ανταπόκριση του ανθρώπου.
Γι’ αυτό και δεν μπορούμε, παρά να παραδεχτούμε, ότι κάθε ιεραποστολική εξόρμηση, ασχέτως πως την αντιλαμβανόμαστε με τα σαρκικά μας αισθητήρια, παραμένει ένα αδιαμφισβήτητα κολοσσιαίο γεγονός, μία ιερή δραστηριότητα, ένα συγκλονιστικό μυστήριο.
Στατιστικά στοιχεία από τις εξορμήσεις της περσινής χρονιάς
Για να έχουμε μια γενική εικόνα για τις σημερινές ιεραποστολικές εξορμήσεις να πούμε, ότι την περασμένη χρονιά πραγματοποιήθηκαν 29 επισκέψεις σε σχολές του πανεπιστημίου, δόθηκαν 955 περιοδικά σε φοιτητές & καθηγητές και διανεμήθηκαν 30.000 φυλλάδια πνευματικού περιεχομένου.
Να αναφέρουμε κάποιες ακόμη δραστηριότητες του τομέα:
- Υποστήριξη εκδηλώσεων με αφίσες και φέιγ-βολάν (αγιασμοί – διαλέξεις – λατρευτικές ευκαιρίες)
- Εξορμήσεις σε Ιερούς Ναούς
- Επίκαιρα τραπεζάκια στην πλατεία Αριστοτέλους κάθε Χριστούγεννα-Πάσχα
- Αντιαιρετική δράση (έχει εκδοθεί ενημερωτικός κατάλογος για τη Νέα Εποχή αλλά και ειδικά φυλλάδια για τους Μορμόνους, τους Ινδουιστές και την αιρετική Χριστιανική Φοιτητική Κίνηση Αγάπης)
- Υπάρχουν επίσης πινακίδες στις περισσότερες σχολές του ΑΠΘ, στο ΠαΜακ και τα ΑΤΕΙ και τέλος
- Χρησιμοποιούμε και αυτοκόλλητα για την προβολή του ιστοχώρου μας, των κύκλων μελέτης Αγίας Γραφής και της προσπάθειάς μας γενικότερα.
Επίλογος
Είναι θλιβερό το γεγονός ότι ζούμε σε μια κοινωνία που παράγει άνευρους, υποτονικούς και κορεσμένους χριστιανούς. Λείπει η πνευματική αυθεντικότητα, ο αγνός ενθουσιασμός, η ανέρωτη ζωντάνια, η χριστοφυής έμπνευση.
Η πραγματικότητα δείχνει πως δεν είμαστε παθιασμένοι με το Χριστό. Δεν μας έχει συνεπάρει η Αγάπη Του. Δεν μας έχει γοητεύσει η γλυκύτητά Του. Παραμένουμε αμετακίνητα προσκολλημένοι στο επίπεδο της αδιαφορίας, της κοινοτυπίας και της μετριότητας. Μας λείπει η λαιμαργία και το φιλότιμο για τα πνευματικά. Δυστυχώς δεν ποθούμε τα πολλά. Αρκούμαστε στα λίγα.
Απέναντι λοιπόν στην πνευματική υπνηλία και τη φθοροποιό μαλθακότητα, πρέπει να εμφυσήσουμε έναν άνεμο αυθόρμητης, ανεπιτήδευτης και εμψυχωτικής έμπνευσης.
Βέβαια βαδίζοντας αυτό τον ρομαντικό ανήφορο της ηθικής μας αναπτέρωσης, είναι αναπόφευκτο “κάποιοι” να μη μας κατανοούν ή να μας παρεξηγούν και να θέτουν προσκόμματα στο όραμά μας. Μπορεί για “κάποιους” η σεμνή ενδυμασία να αποτελεί οπισθοδρόμηση, η αγνότητα παλαβομάρα, η τρέλα για τον Χριστό ακρότητα. Εμείς πάντως, οι μικροί κι ευτελείς με οδηγό μας τον Χριστό, δε θα πρέπει να μετριάσουμε τον ενθουσιασμό μας, να ψαλιδίσουμε τη δίψα μας, να συρρικνώσουμε το όραμά μας.
Απτόητοι και αταλάντευτοι θα πρέπει να υπηρετούμε τον Δημιουργό μας με ένθερμη καρδιά, φλογερή αγάπη και άσβεστο ζήλο, ώστε να απολάβουμε των δωρεών του Αγίου Πνεύματος. Αμήν.