Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Λευκάδα…

Εκτύπωση Εκτύπωση
1 αστέρι2 αστέρια3 αστέρια4 αστέρια5 αστέρια (καμία αξιολόγηση προς το παρόν)

Χριστός Ανέστη!

Με τη βοήθεια του Θεού πραγματοποιήσαμε και εφέτος την καθιερωμένη εκδρομή της Χριστιανικής Φοιτητικής Δράσης, αυτή τη φορά με προορισμό την Λευκάδα. Ξεκινήσαμε το πρωινό της 10της Μαΐου, ημέρα Παρασκευή, σαράντα νέοι της  «Δράσης» με πολλή διάθεση για ένα όμορφο ταξίδι. Πρώτος σταθμός της εκδρομής μας ήταν το Ξυλόκαστρο. Εκεί το πρωί της Παρασκευής, εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, επιλέξαμε να εκκλησιαστούμε στην Παναγία της Φανερωμένη, ναό παλαιοχριστιανικού ρυθμού. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας και αφού περιηγηθήκαμε στα μέρη του ναού, εντυπωσιασμένοι από αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία, συνεχίσαμε το ταξίδι μας και δε θα μπορούσαμε να φθάσουμε στη Λευκάδα χωρίς πρώτα να κάνουμε ένα  «πέρασμα» από την όμορφη Πρέβεζα, όπου μας περίμεναν διάφορες εκπλήξεις. Αρχικά μας υποδέχθηκε εγκάρδια και ιδιαίτερα ενθουσιωδώς ο αρχιμανδρίτης πατήρ Ιωαννίκιος. Μας μίλησε για την πόλη για τους Αγίους της και περισσότερο για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό του οποίου διασώζεται τμήμα από ένδυμα του στο ναό Αγ. Κωνσταντίνου Πρεβέζης. Αργότερα, ο Σεβασμιώτατος Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ.κ Χρυσόστομος μαθαίνοντας για την άφιξή μας στην πόλη έσπευσε να μας χαιρετήσει με λόγια πνευματικά κι εμείς με τη σειρά μας του τραγουδήσαμε και του ψάλαμε. Αφού πήραμε την ευχή του φύγαμε.

Έπειτα πήγαμε για προσκύνημα στα Φλάμπουρα Πρεβέζης στην Ι.Μ προφήτου Ηλιού και Τιμίου Προδρόμου, ξεναγηθήκαμε και δεχθήκαμε την αγάπη των πατέρων κι αφού πήραμε κι από κει τις ευλογίες συνεχίσαμε το ταξίδι μας. Το απόγευμα της Παρασκευής φθάσαμε στη Λευκάδα. Κάναμε έναν βραδινό περίπατο στο λιμανάκι, στα γραφικά σοκάκια, στους πλακόστρωτους πεζόδρομους και στην πλατεία του νησιού και διανυκτερεύσαμε στο ξενοδοχείο.

Την επόμενη μέρα το πρόγραμμα προέβλεπε περιήγηση στα νησάκια γύρω από τη Λευκάδα, Σκορπιό, Μαδουρή, Σπάρτη, Μεγανήσι, Καστό κ.α. Έτσι με ένα μικρό σκάφος μπορέσαμε να θαυμάσουμε τα καταγάλανα νερά του Ιονίου, την πλούσια βλάστηση των νησιών και την απέραντη ηρεμία της φύσης. Κύριο αντικείμενο της ξενάγησης ήταν η ιστορική σπηλιά του Παπανικολή και ο Σκορπιός, το νησί που είχε αγοράσει ο Α. Ωνάσης, σε παραλία του οποίου κάναμε και το πρώτο μας μπάνιο για τη φετινή χρονιά. Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφθήκαμε την Ι.Μ Παναγίας της Φανερωμένης, πολιούχου της Λευκάδας όπου προσκυνήσαμε και συμμετείχαμε στον εσπερινό της ψηλάφησης του Θωμά. Έπειτα ξεναγηθήκαμε στο μουσείο της Μονής και με τη χάρη της Παναγίας αναχωρήσαμε για τον επόμενο σταθμό που ήταν η Γ.Ε.Χ.Α Λευκάδος. Εκεί τα στελέχη μας υποδέχθηκαν ένθερμα και εμείς με πολύ ενθουσιασμό τους τραγουδήσαμε και τους ψάλαμε. Έτσι με την ουσιώδη συναναστροφή που είχαμε μαζί τους, τελείωσε και η δεύτερη ημέρα της εκδρομής μας.

Η Κυριακή του θωμά ήταν η μέρα της επιστροφής ενός ταξιδιού που τελείωσε με τον καλύτερο τρόπο:
Εκκλησιασμός στο νησάκι του Αγίου Νικολάου, όπου συμμετείχαμε στην Αρχιερατική θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λευκάδος και Ιθάκης κ.κ Θεοφίλου. Ψάλαμε με θέρμη στην Θεία Λειτουργία, λιτανεύσαμε την εικόνα του Αγίου και μετά το πέρας της ακολουθίας συζητήσαμε με τον Σεβασμιώτατο, του τραγουδήσαμε και μας έδωσε την ευχή του μαζί με την υπόσχεση να μας επισκεφθεί με τη σειρά του στην Αθήνα.

Τελευταίος σταθμός πριν την επιστροφή ήταν η Βόνιτσα, χωριό λίγο έξω από τη Λευκάδα, όπου ο πατήρ Δημήτριος Χέλμης με τους συνεργάτες του μας είχαν ετοιμάσει ένα πλούσιο πασχαλινό γεύμα. Φάγαμε, τραγουδήσαμε, πήραμε την ευχή των πατέρων και φορτωμένοι με όμορφες αναμνήσεις αναχωρήσαμε για Αθήνα.

Κάπως έτσι τελείωσε η ψυχαγωγική και συνάμα προσκυνηματική εκδρομή της Χ.Φ.Δ για φέτος. Στον
απολογισμό που κάναμε καθώς γυρίζαμε, συμφωνήσαμε όλοι ότι είναι μεγάλη ευλογία αυτές οι ευκαιρίες που δίνονται μέσω της Χ.Φ.Δ για γνωριμία με μέρη της Ελλάδας που δεν έχουμε ξαναπάει, για συναναστροφή με ανθρώπους πνευματικούς αλλά και κάτι άλλο: Ευκαιρίες που δίνονται σε μας τους νέους για Χριστιανική ζωή μέσω των εκδηλώσεων της Δράσης, οι οποίες δεν υπάρχουν σε άλλα μέρη, όπως για παράδειγμα στη Λευκάδα. Συνεπώς ας είμαστε ευγνώμονες στο Θεό για την Πρόνοια Του και να βάλουμε στόχο να δίνουμε και σε άλλους τις ευκαιρίες που απολαμβάνουμε κι εμείς κατά το «Δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε».