Διαλογισμός (ή αυθυποβολή και αυτοΰπνωση)

39
297
Εκτύπωση Εκτύπωση
1 αστέρι2 αστέρια3 αστέρια4 αστέρια5 αστέρια (καμία αξιολόγηση προς το παρόν)
Loading...

Τελικά τι είναι ο διαλογισμός;

ΥΠΝΩΣΗ . Πως τον διδάσκουν; Ενώ υπάρχουν πολλές τεχνικές και μέθοδοι για τον διαλογισμό, τελικά όλες καταλήγουν σε ένα κοινό σημείο. Φέρνουν τον νου σε μία «κατάσταση» μεταξύ ύπνου και εγρήγορσης. Σε αυτή την κατάσταση ο νους οδηγείται από την φωνή του εκπαιδευτή και δέχεται παθητικά τις εικόνες και τις ιδέες που του υποβάλει. Αντίθετα απουσιάζει η κριτική ικανότητα και η σκέψη που θα μπορούσαν να διαφωνήσουν και να προβάλουν αντίσταση στις ιδέες του «εκπαιδευτή». Αυτό είναι ύπνωση!

ΥΠΑΚΟΗ ΣΕ ΕΝΤΟΛΕΣ . Σε αυτή την κατάσταση της ύπνωσης που αφήσαμε να μας παρασύρουν, και παραδώσαμε το μυαλό μας παιχνίδι στα χέρια τους, μαθαίνουμε δύο πράγματα 1) την τεχνική του διαλογισμού και 2) να υπακούμε στις εντολές που μας δίνουν. Για το πρώτο γίνεται πολύς λόγος, για το δεύτερο κουβέντα.

ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ. Σιγά-σιγά, στην πράξη, καθώς εξασκούμε τον διαλογισμό, χωρίς συζήτηση, χωρίς σκέψη, δεχόμαστε την ύπαρξη μεταφυσικών ιδεών, όπως «ενεργειακά κέντρα» (τσάκρας), κουνταλίνη, πράνα, κ.λ.π., που μπορεί κάλλιστα να μην υπάρχουν καν, να είναι δημιουργήματα της φαντασίας, θρησκευτικά παραμύθια του Ινδουισμού. Αυτές οι «ιδέες» είναι αναπόσπαστα δεμένες με τις «τεχνικές». Δεν μπορεί να «δουλεύει» κανείς στα «ενεργειακά του κέντρα» χωρίς να πιστεύει στην ύπαρξη της Κουνταλίνη. Οι ασκήσεις αναπνοής γίνονται για να συγκεντρώσει κανείς την ενέργεια της Πράνα, για αυτό λέγονται και Πραναγιάμα. Τώρα αν υπάρχει ή όχι η «ενέργεια της Πράνα», αυτό δεν πολυσυζητιέται. Πρέπει κανείς να το …καταπιεί αμάσητο, να τους πιστέψεις… Έτσι χωρίς πολλά-πολλά χειραγωγείται η συνείδησή μας και παραβιάζεται με ύπουλο τρόπο η ελευθερία μας. Προφανώς θέλουν να μας κάνουν υπάκουους και όχι σκεπτόμενους.

ΦΑΝΤΑΣΙΑ. Έτσι σιγά-σιγά, όσο περισσότερο εξασκούμαστε στις τεχνικές, τόσο περισσότερο δημιουργείται μέσα μας ένας φανταστικός χώρος που αρχίζουμε να τον πιστεύουμε σαν πραγματικό. Έτσι μέσα στον νου μας δημιουργείται σύγχυση, καθώς η φαντασία μπερδεύεται με την πραγματικότητα. Μαθαίνουμε να αποδίδουμε την αιτία διαφόρων γεγονότων σε ανύπαρκτα πράγματα, όπως το «κάρμα», η ευλογία του γκούρου, στις γιογκικές δυνάμεις, στα άστρα. Έτσι μπερδευόμαστε και δεν μπορούμε να φτάσουμε στις αληθινές αιτίες, μια και δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε το πραγματικό από το φανταστικό, το αληθινό από το ψεύτικο. Έτσι μειώνεται η ικανότητα μας να ζούμε και να αντιμετωπίζουμε τον πραγματικό κόσμο,

ΑΥΤΟΫΠΝΩΣΗ- ΑΥΘΥΠΟΒΟΛΗ . Με τα πρώτα σεμινάρια, με τις πρώτες τεχνικές που μας μαθαίνουν, μας «βάζουν σε ένα δρόμο». Αφού μας σπρώξουν προς αυτή την κατεύθυνση μας αφήνουν να «προχωρήσουμε» μόνοι μας. Μας δελεάζουν πρώτα με μεγάλες υποσχέσεις, για κρυμμένες δυνάμεις του νου, για πνευματική αφύπνιση, που θα μας κάνουν υπεράνθρωπους. Έτσι αρχίζουμε να εξασκούμε μόνοι μας τις τεχνικές… με ζήλο. Αυτοί μας περιμένουν στην παρακάτω γωνία για να λύσουν τις απορίες μας και να μας διδάξουν ανώτερες τεχνικές.

ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΕ ΙΕΡΑΡΧΙΚΕΣ ΔOΜΕΣ . Έτσι αποκτούμε «δασκάλους» και άρα εμείς γινόμαστε μαθητές, κατώτεροι… έτσι αποκτούμε «θεϊκούς γκουρού» και άρα εμείς γινόμαστε οπαδοί-λάτρεις-πιστοί του «ανθρωποθεού» που βρίσκεται στην κορυφή της οργάνωσης και στον οποίο οφείλουμε απόλυτη υποταγή αφού αυτός είναι «θεός» και εμείς… σκέτοι άνθρωποι. Έτσι υποτασσόμαστε σε μια ιεραρχική δομή που αναπτύσσεται με το σύστημα της πυραμίδας.

ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ. Μετά θα ακολουθήσει η οικονομική μας εκμετάλλευση, μια και τα σεμινάρια δεν θα είναι για πάντα δωρεάν. Θα μας ζητηθεί να προσφέρουμε δωρεάν υπηρεσίες, δουλειά και χρόνο για «να υπηρετήσουμε την ανθρωπότητα ή τον γκούρου». Φυσικά οι άνθρωποι αυτοί δεν γνωρίζουν τα πέντε πράγματα που μας είπαν στο πρώτο σεμινάριο. Έχουν πολλές γνώσεις ψυχολογίας και ικανότητα για «ψυχολογικό χειρισμό» και όλοι γνωρίζουμε ότι η μονόπλευρη πληροφόρηση γίνεται πλύση εγκεφάλου. Πάντως δεν είναι λίγοι αυτοί που πείστηκαν να δωρίσουν περιουσιακά τους στοιχεία σε κάποιο «καταφερτζή» Ινδό που έστησε το «πνευματικό μαγαζάκι» του κάπου στην πλούσια Δύση.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ. Όταν με τον διαλογισμό (ύπνωση- αυτοΰπνωση-αυθυποβολή) κατορθώσουν να αποδομήσουν την προσωπικότητά μας και να δομήσουν μέσα στο νου μας ένα σύστημα πλάνης (κάρμα-μετενσάρκωση-κρυμμένες δυνάμεις-κ.λ.π.), το οποίο συντηρείται με την τακτική επανάληψη του διαλογισμού, τότε είναι πολύ δύσκολο για έναν συνηθισμένο άνθρωπο να ξεφύγει από αυτά τα αόρατα πνευματικά δίχτυα… Μόνο τα αποτελέσματά τους μπορεί να δει κανείς γύρω του… Είδα ανθρώπους να παρατάνε τις σπουδές τους για να γίνουν άμισθοι εργάτες σε κάποιο άσραμ ενός γκουρού, άλλους να τρελαίνονται -από την «λαθεμένη εφαρμογή των πνευματικών ασκήσεων» είπαν- και άλλους να πεθαίνουν πάμπτωχοι, γιατί «πείσθηκαν» να δωρίσουν την περιουσία τους στον γκούρου που θα την χρησιμοποιούσε καλύτερα από αυτούς για «το καλό της ανθρωπότητας» ή για να κάνει μια συλλογή από 100 Rolls Royce ! Εμείς πάθαμε και μάθαμε και για αυτό σας ενημερώνουμε… Ψάξτε, ρωτήστε και αλλού, τα θύματά τους δεν είναι λίγα, έχουν γραφτεί και βιβλία! Ρωτήστε και αυτούς που τους απορρίπτουν, ακούστε τα επιχειρήματα, μη δέχεστε μονόπλευρη πληροφόρηση, μην αφήνετε την ζωή σας να εγκλωβισθεί μέσα σε ένα ψέμα, ψάξτε για την αλήθεια και αυτή θα σας ελευθερώσει.

ΜΑΓΕΙΑ. Φυσικά και οι άνθρωποι αυτοί που βρίσκονται στην κορυφή τέτοιων οργανώσεων δεν είναι τυχαίοι… Πρώτα-πρώτα έχουν πολλές ικανότητες, ψυχολογικές, διοικητικές, διπλωματικές, κ.λ.π. Έχουν ένα «αγαθότατο» προσωπείο και πίσω του κρύβουν μια βαθιά πονηρία. Μιλούν όμορφα και γοητευτικά! με τέχνη! αλλά κάποια τους ξεφεύγουν κάποιες φορές… Όχι από τα λόγια αλλά κυρίως από τα έργα τους μπορεί κανείς να τους καταλάβει. Ήρθαν πάμφτωχοι από την Ινδία οι περισσότεροι και μέσα σε λίγα χρόνια έγιναν πάμπλουτοι (!) και απέκτησαν ένα πλήθος οπαδών… Αυτά δεν μπορεί να τα κάνει ο καθένας! Ακούγεται μεταξύ των παλιών οπαδών τους ότι αυτοί σι άνθρωποι είναι μάγοι!… Δηλαδή δουλεύουν με τον σατανά! Προσέξτε πού πάτε να μπλέξετε… Εμείς πάθαμε και μάθαμε…

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Για περισσότερη ενημέρωση συνιστούμε τα βιβλία α) «Διαλογισμός ή Προσευχή;» του π. Αλεβιζόπουλου – τηλ. 210-7219161 και β) «Οι γκουρού, ο νέος και ο γέροντας Παισιος» του Δ. Φαρασιώτη – τηλ 2310-272739 ή 210-3624349

Για την αντιγραφή, Χριστιανική Φοιτητική Δράση Θεσσαλονίκης

39 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μου φαίνονται λίγο αστεία τα όσα περιγράφετε πιο πάνω. Έχω κάνει και ύπνωση και διαλογισμό και ούτε το κριτικό μου πνεύμα έχασα ούτε και τη λογική μου. Μεγαλύτερη ύπνωση και πόρωση απο αυτή που κάνει ο χριστιανισμός εδώ και χρόνια και βάζει τουσ ανθρώπους να τον ακολουθούν με παρωπίδες δεν υπάρχει. Ευτυχώς ο κόσμος άνοιξε τα μάτια του και βλέπει και άλλες φιλοσοφίες που μπορεί να τον βοηθήσουν να αναπτυχθεί λίγο πνευματικά γιατι πλέον η θρησκεία μας το μόνο που μας διδάσκει με τα παραδείγματα των «πνευματικών μας ηγετών» είναι την μάσα και τον πόλεμο εξουσίας.Ο χριστιανισμός είναι πλέον μια επιχείρηση που σκοπό έχει να βγαζει λεφτα και να καθοδηγεί τις μάζες. Πραγματικά κρίμα….

    • Παράδειγμα της Θρησκείας μας είναι ο Χριστός!
      Μάλλον εσύ φοράς παρωπίδες και δεν το βλέπεις. Πραγματικά κρίμα…

    • Αγαπητέ har,

      δεν γνωρίζω το βάθος με το οποίο ασχοληθήκατε με το αντικείμενο του διαλογισμού και αφού εγώ δεν έχω ασχοληθεί, δεν μπορώ να επιβεβαιώσω ή να αρνηθώ τα όσα αναφέρονται στο κείμενο. Μπορώ όμως νομίζω να εκφραστώ για την παράλληλη αναφορά σας στο Χριστιανισμό.

      Λοιπόν για μια θρησκεία πια 2.000 ετών με πλήθος όσων μαρτύρων και ομολογητών, ανθρώπων που διακρίθηκαν για το πνεύμα τους και όχι για τα υλικά τους αγαθά, που δεν μιμήθηκαν κάποιον πιθανώς ανάξιο «πνευματικό ηγέτη» αλλά τον ίδιο το Χριστό δεν νομίζω ότι μπορούν να σταθούν τα παραπάνω.

      Ο Χριστός δεν ήθελε ούτε «μάσα» ούτε «εξουσία» κοσμική. Για να τον καταδικάσει λοιπόν κανείς θα πρέπει να έχει ψάξει καλά, όπως ψάχνει τον καλύτερο γιατρό, και να μην αφεθεί στο πληθωρικά προβαλλόμενο κακό. Γιατί εκεί αξίζει η κρίση του Χριστιανισμού: σε αυτούς που τον εφαρμόζουν, όχι σε αυτούς που θα έπρεπε να το κάνουν.

    • Συμφωνώ μαζί σου και θα ήθελα να απαντήσω ως προς τη πρόταση αυτή…
      «Δεν μπορεί να «δουλεύει» κανείς στα «ενεργειακά του κέντρα» χωρίς να πιστεύει στην ύπαρξη της Κουνταλίνη.»
      Γιατί όλα μα όμως όλα πρέπει να έχουν τίτλους ή να ανήκουν κάπου που να μην μπορούμε να τα απομονώσουμε ώστε να τα δουλέψουμε αυτόνομα;
      Ο χριστιανισμός με έχει διδάξει πολλά τα οποία όμως ανακάλυψα μόνη μου χωρίς την βοήθεια κληρικών ή κατηχητικών.
      Ο ινδουισμός με δίδαξε και αυτός πολλά χωρίς τη βοήθεια κάποιου «γκουρού».
      Ακόμη και το ρεύμα του αθεισμού με δίδαξε πολλά χωρίς τη βοήθεια ομάδων που ανήκουν σε αυτόν.
      Πιστεύω πως αν είμαστε ανοιχτοί απέναντι σε αυτό που καλούμε «ζωή», σε αυτό που καλούμε «συμπαντική αγάπη» και αν στηριζόμαστε μόνο στα δικά μας πόδια δεν έχουμε ανάγκη απο τίτλους ή απόψεις του στυλ «αυτό είναι καλό – αυτό είναι κακό».
      Βέβαια θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί στο να μην μπερδεύουμε αυτό που είμαστε με αυτό που λαμβάνουμε ως πληροφορία απο οποιοδήποτε «πνευματικό μονοπάτι» γνωρίζουμε.
      Τέλος κάνω συνέχεια μια ερώτηση στους ένθερμους υποστηρικτές του χριστιανισμού…»Τι γίνετε με έναν άνθρωπο ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ινδία και που πιθανότατα ποτέ του δεν θα γνωρίσει τη διαδασκαλία του χριστιανισμού; Αυτός θα πάει στη κόλαση ή δεν θα μάθει ποτέ του για την αλήθεια και τη γνώση που μας μετέφερε ο Χριστός; Αυτός δηλαδή θα είναι το παιδί ενός κατώτερου Θεού;» Η απάντηση που λαμβάνω είναι η εξής…»Θα κριθεί ανάλογα με τις πράξεις του.»
      Συμφωνώ και γενικεύω, όλοι μας θα κριθούμε σύμφωνα με τις πράξεις μας στην εδώ ζωή είτε είμαστε βουδιστές, είτε ινδουιστές, είτε χριστιανοί κοκ.
      Δεν υπάρχει το καλύτερο και το χειρότερο πνευματικό σύστημα, υπάρχουν μόνο διαφορετικά πνευματικά μονοπάτια.

      • Υπάρχει ένα και μοναδικό πνευματικό μονοπάτι και αυτό είναι η μία, αγία, καθολική και αποστολική εκκλησία. Όσο απόλυτος κι αν ακούγομαι αυτή τη φορά, θα επιμείνω.

        Γιατί το γνωρίσαμε εμείς; Γιατί δεν γεννηθήκαμε αλήθεια εμείς στην Ινδία ή γιατί δεν γεννήθηκε ένας Ινδός εδώ; Δεν θα καταλήξει πουθενά αυτή η εξέταση, ούτε στην «τύχη». Όταν μιλάμε για ανθρώπινες παραμέτρους, ζούμε με αυτές: δεν μπορούν να γεννηθούν όλοι σε ορθόδοξη χώρα. Αυτό δε σημαίνει ότι όλοι οι άλλοι αδικούνται από το Θεό. Αν κάποιος από αυτούς θα ωφελούνταν από το να γνωρίσει το χριστιανισμό, είναι πολύ εύκολο στο Θεό να τον οδηγήσει στο δρόμο του, ακόμα και να του αποκαλυφθεί ο ίδιος, αν χρειαστεί. Και αν δεν τον γνωρίσει ποτέ, έχει ο Θεός τα κριτήριά του, τα οποία δεν μπορεί να είναι σε μας απολύτως γνωστά. Σε κάθε περίπτωση για αυτό το λόγο υπάρχει η εξωτερική ιεραποστολή, για την διάδοση του λόγου του μοναδικού Θεού.

        Και επιβεβαίωση της πνευματικής αξίας του (ορθοδόξου) χριστιανισμού είναι οι μάρτυρες και ομολογητές του και ο πόλεμος που δέχεται έσωθεν και έξωθεν (διώκτες/ αιρέσεις).

    • ‘Ολοι οι ‘Ορθόδοξοι είμαστε συναθλητές στο στάδιο γιά τήν γνωστή κατάκτιση τής άγάπης τού Χριστού. Ο κάθε ένας έχει σοβαρό αγώνα μπροστά του. ΄Ο αόρατος πόλεμος πού υπάρχει για την άρπαγή της ψυχής μας με κάθε ψέμα γιά εύκολη πρόσβαση στήν εύκολη ζωή είναι δολώματα τού διαβόλου. Δέν ύπάρχει διαλογισμός μόνο προσευχή. Σ΄
      αύτήν τήν ζωή άγωνιζόμαστε μόνοι μας για τήν σωτηρία τής ψυχής μας, είτε διαβάζοντας πατερικά βιβλία, τήν καινή διαθήκη όπου στο κεφάλαιο γ΄του Ιωάννη λέει ο Χριστός ποιοί θα σωθούν. Επίσης τό βιβλίο τού Κου Φαρασιώτη είναι πολύ κατατοπιστικό σχετικά με τόν διαλογισμό, τήν γιόγκα καί τίς δαιμονικές αυτές ανθρώπινες κατασκευές των πλουσίων γιά νά κρατήσουν στά μέτρα πού τούς συμφέρει τούς φτωχούς. Ο Χριστός ήλθε φτωχός καί μας έδειξε ότι ή πορεία τής ζωής μας όσο κρατήσει, είναι νά είμαστε ό καθένας άπό έμάς σωστός έναντι τών άλλων είτε μάς έχει δώσει πλούτη πού τα χειριζόμαστε με άγάπη έναντι των άλλων είτε είμαστε φτωχοί, άγωνιζόμαστε έντιμα. Ένας είναι ό άληθινός πνευματικός δρόμος, δέν ύπάρχει άλλος γιά να τόν γνωρίσουμε διαβάζουμε & τό ψάχνουμε. άλλοιώς πέφτουμε εύκολα σέ παγίδες τού διαβόλου. Δεχθείτε τόν αρθρογράφο πού λέει ο παθών καί μαθών. Γνωρίζω πολλούς παθόντες. Εύχομαι να μήν πάθετε καί είναι πολύ άργά. Οί Ινδουιστικές ψευτοφιλοσοφίες δέν περιέχουν τήν άγάπη πού περιέχει ή διδασκαλία τού Χριστού. Μεγάλο λάθος νά έχουμε σάν παράδειγμα τούς ίερείς ή άλλα πρόσωπα. Αύτά άν έχουμε έπαρκή γνώση τό μόνο πού κάνουμε έίναι νά προσευχόμαστε για τούς πεσόντες συναθλητές τού Χριστού.

  2. Πάντως, από όσα ξέρω, το παραπάνω κείμενο είναι γραμμένο από τον Δ. Φαρασιώτη, ο οποίος γνώρισε πολλούς γκουρού, απροκατάληπτα αναζήτησε την καρδιά του ινδουισμού και τον απέρριψε…

  3. Εγω ποτέ δεν απέριψα ούτε τον Θεό ούτε τον Χριστό!!Αλοίμονο! Την εκκλησία και τους θεσμούς της ήθελα να κρίνω. Δεν αμφιβάλλω ότι υπήρξαν άγιοι άνθρωποι που υπηρέτησαν αυτή τη θρησκεία, αλλα δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί και τα κακά και τα εγκλήματα που έγιναν αυτά τα 2000 χρόνια στο όνομα του χριστιανισμού (και βάζω και τον καθολικισμό μέσα). Ο χριστιανισμός είναι μια υπέροχη θρησκεία που όμως θα έπρεπε οι πιστοί της να σέβονται και να δέχονται και τους ανθρώπους που επιλέγουν να πιστέυουν σε κάτι διαφορετικό χωρίς να τους κρίνουν. Όσον αφορά το κείμενο, απλά κατακρίνω τον τρόπο που παίρνει τα πραγματα που φοβάται ο κόσμος και τα μεγενθύνει (πχ ότι στον υπνωτισμό σου επιβάλλουν ιδέες σου αλλοιώνουν την προσωπικότητα και σου παίρνουν τα λεφτά σου). Ισως υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις αλλα δεν θα πρεπε να το γενικεύουμε. Η εκκλησία δεν ζητά λεφτα?Για κάθε κερί, που παίρνουμε, για κάθε μυστήριο που τελείτε, και για πολλά άλλα πραγματα?Οσον αφορά τη «μάσα» αυτό που ήθελα να πώ είναι ότι αρνούμαι να δεχτώ ότι υπάρχουν παιδάκια στο κόσμο που πεινάνε και πεθαίνουν ενώ οι ηγέτες της εκκλησίας μας (οι περισσότεροι υπέρβαροι) βγαίνουν τυλιγμένοι στα χρυσά, χτίζουν υπέρογγες εκκλησίες, έχουν επιχειρήσεις, ξενοδοχία, μετοχές κά. Δεν ξέρω για την Ελλάδα αλλά στη Κϋπρο φέτος ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε πως θα μειωθούν οι βοήθειες γιατί η επιχείρηση περνά κρίση!!!Τωρα δεν θα έπρεπε να σταθεί η εκκλησία στους φτωχούς και τους άρρωστους περισσότερο απο ποτε?Τωρα που ο κόσμος όλος περνά οικονομική κρίση, ας μειωθεί η περιουσία της εκκλησίας, δεν θα πάθει τπτ. Εν ολίγοις, δεν είμαι εναντίον του χριστιανισμού, είμαι υπερ του να εκσυχρονιστεί και να γίνει πραγματικά πνευματική θρησκεία όπως θα έπρεπε να είναι. Και η προσευχή διαλογισμός είναι που μας φέρνει σε επαφή με τον εσωτερικό μας εαφτό και κατα συνέπεια και με τον Θεό.Ακόμα και ο ίδιος ο Χριστός διαλογιζόταν μέσω της προσευχής.

    • Νομίζω μπερδεύετε μαζί αλήθειες και ανακρίβειες και αυτό οδηγεί πάντα σε επισφαλή συμπεράσματα.

      Δεν έχει νόημα να αρχίσουμε να δίνουμε ορισμούς του διαλογισμού και να τον συγκρίνουμε με την προσευχή του ορθοδόξου, η οποία είναι μια βιωματική προσέγγιση του Θεού, μια δοξολογία, μια ευχαριστία, μια αίτηση, ένας διάλογος στους πιο χαρισματούχους. Δεν νομίζω ότι ο διαλογισμός προσφέρει τέτοιες ευκαιρίες, ούτε κατ’ επέκταση ότι ο Χριστός «διαλογιζόταν».

      Η Εκκλησία στο ανθρώπινο δυναμικό της μπορεί να δεχθεί κρίσεις και να κάνει λάθη. Ουσιαστικά όμως σαν σώμα (το σύνολο των πιστών) με κεφαλή τον αρχηγό και θεμελιωτή της Χριστό δεν έχει να φοβηθεί λάθη. Αυτή και μόνη προσφέρει τα μέσα αγιασμού από της ιδρύσεώς της.

      Και αν θέλουμε να την κρίνουμε κοσμικά-υλιστικά (πχ. διαχείριση οικονομικών) τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε και τα ανάλογα, δίκαια, σύγχρονα κριτήρια.

    • Συγγνώμη αλλά αυτό που λες είναι τελείως άκυρο και δεν υπάρχει ούτε η παραμικρή υπόννοια στη Γραφή ότι ο Χριστος διαλογιζόνταν.Αντίθετα λέει ότι συνομιλούσε με το Θεό Πατέρα όπως όταν πρόκειται για κάποιο πρόσωπο.» Και η προσευχή διαλογισμός είναι που μας φέρνει σε επαφή με τον εσωτερικό μας εαφτό και κατα συνέπεια και με τον Θεό»:δηλαδή λες ότι είμαστε Θεοί;γιατί οι ινδουιστές αυτό πιστεύουν με το «μέσα μου είναι ο θεός»

  4. Πάντως συμφωνώ πολύ ότι σχετικά με τα οικονομικά της Εκκλησίας γίνονται πολλά λάθη και κάποτε θα πρέπει να ακούσουμε αυτή την κριτική που γίνεται, η οποία δεν είναι απαραίτητα κακοπροαίρετη.

    Ποιος δεν ενοχλείται από τα σημαντικά ποσά που ζητούνται για τα μυστήρια; Από το γεγονός ότι τα μυστήρια κατάντησαν τελετές χωρίς κατηχητική χρησιμότητα; Από τα πολυτελή αυτοκίνητα κάποιων κληρικών; Αν δε μας ενοχλούν όλα αυτά, ίσως κι εμείς να μην είμαστε και τόσο σωστοί…

    • Ή να μην είμαστε τόσο σωστοί, ώστε να μας ενοχλούν υπερβολικά και παραπάνω από τα δικά μας σφάλματα. Και τα δυο μπορούν να ισχύουν.

      Ξεφύγαμε όμως από το αρχικό θέμα… 🙂

    • Αγαπητέ Zeidoros
      Ούτε τα μυστήρια κατάντησαν τελετές χωρίς κατηχητική χρησιμότητα, ούτε ζητούνται τα σημαντικά ποσά που αναφέρεις.
      Δυστυχώς οι περισσότεροι πηγαίνουμε στην εκκλησία μόνο σε γάμους , βαφτίσεις και κηδείες. Αυτό από μόνο του αποδεικνύει ότι οι λόγοι που πηγαίνουμε είναι κοσμικοί και όχι πνευματικοί. Πόσοι από εμάς προσευχηθήκαμε για το νεοφώτιστο , για το ζευγάρι ή για τον μεταστάντα στις αντίστοιχες περιπτώσεις κατά τη διάρκεια της ακολουθίας;Και πόσοι από εμάς κρίναμε και κατακρίναμε τον έναν ή τον άλλον από τους παρόντες, χωρίς να τον γνωρίζουμε;Πόσα ζευγάρια , πόσοι γονείς και πόσοι συγγενείς παρακολουθήσαμε τα υπέροχα λόγια αυτών των ακολουθιών; Πόσα διδάγματα παίρνει το νέο ζευγάρι από το μυστήριο του γάμου; Πόσα διδάγματα παίρνουν οι γονείς αλλά και το ίδιο το παιδί αργότερα από το μυστήριο της βάπτισης; Πόσο ελπιδοφόρες και διδακτικές είναι οι τόσο ποιητικές ακολουθίες της κηδείας και του μνημοσύνου;Αλλά για να τα αισθανθούμε όλα αυτά πρέπει να παρακολουθήσουμε , όχι απλά να είμαστε παρόντες. Ποιός όμως από εμάς δίνει σημασία στα υπεραιώνια διδάγματα;Εμείς πηγαίνουμε μόνο για να μας δουν και να μην μας παρεξηγήσουν που δεν πήγαμε.
      Μας ενδιαφέρει μόνο η εντύπωση και τίποτε άλλο.Στη δεξίωση του γάμου και στο στολισμό , ποτέ δε λέμε όχι στα χρήματα που μας ζητούν , απεναντίας φροντίζουμε να γίνει και ευρύτερα γνωστό το μέγεθος των εξόδων μας.Το ίδιο και στην ιερότατη στιγμή της βάπτισης των παιδιών μας. Εχω παντρευτεί ,έχω παντρέψει και έχω βαφτίσει.Ποτέ δε μου ζητήθηκε το παραμικρό . Πάντρεψα ζευγάρι και ο ιερέας μου επέστρεψε χρήματα. Βάπτισα παιδί και ο ιερέας αρνήθηκε την παραμικρή αμοιβή.(ακόμα και για τους ψάλτες και το νεωκόρο) Έδωσα χρήματα για τους σεισμοπαθείς του 99 και ο ιερέας δε με άφησε να φύγω χωρίς να πάρω την απόδειξη την οποία ούτε ζήτησα, ούτε ήθελα και με συγχωρείτε για τη συγκεκριμένη αναφορά.Μόνο σε εμένα συμβαίνουν αυτά;
      Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να ασχοληθώ εγώ και όλοι μας με ζητήματα πέρα από την πεζή καθημερινότητα.
      Με εκτίμηση σε όλους
      ΒΑΣΙΛΗΣ Γ. ΚΑΠΠΟΣ

      ΥΓ
      Είχα διαβάσει παλαιότερα σε ένα διήγημα ότι πρέπει πάντοτε να παραμένουμε μετά τη Θεία Λειτουργία στα μνημόσυνα γιατί ίσως κάποτε να βρεθούμε στη θέση να θέλουμε να υπάρχει κάποιος και στο δικό μας και να προσευχηθεί και για την δική μας ψυχή και ας μη μας γνωρίζει.

      • Αγαπητέ Βασίλειε, χαίρε.

        Καταρχήν, όσον αφορά τα χρήματα, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω μια γενική εικόνα. Εγώ όμως έγινα μάρτυς μιας τέτοιας «δοσοληψίας» και μάλιστα μου φάνηκε υπερβολικό το ποσό! Συμφωνώ ότι σε ένα γάμο ή σε μία βάφτιση μοιράζουμε τα χρήματα με τη σέσουλα από δω κι από κει και δε φανερώνει ειλικρίνεια να κολλάμε στο ποσό που προσφέρουμε στο Ναό, γιατί αυτό αποτελεί μικρό κλάσμα μόνο.

        Όμως, αυτό που με ενοχλεί και που δεν μπορώ να το δικαιολογήσω είναι οι ποικίλες κοσμικότητες στις οποίες αναφέρεσαι. Δεν είναι υπεύθυνοι οι ιερείς να κατηχήσουν το ζευγάρι πάνω στο Μυστήριο του Γάμου; Αν δεν το κάνουν, τι νόημα έχει η συμμετοχή στο Μυστήριο; Δεν πιστεύω ότι οι περισσότεροι που επιλέγουν τον ορθόδοξο χριστιανικό γάμο από τον πολιτικό το κάνουν «για να λάβουν την ευλογία του Θεού». Κύριος λόγος μού φαίνεται η κοσμικότητα. Κι απ’ όσους κάνουν πολιτικό γάμο, οι περισσότεροι απλά δεν μπορούν να πληρώσουν όλα όσα συνεπάγεται ένας θρησκευτικός. Άρα πού καταλήγουμε; Ο θρησκευτικός γάμος να εκλαμβάνεται ως τελετή. Γι’ αυτό θα έπρεπε να απαγορευτούν οι πολυτέλειες και τα έξοδα στους ορθόδοξους γάμους και να θεσμοθετηθεί μια κάποια κατήχηση πριν από αυτόν. Στη Μητρόπολη Δημητριάδας, π.χ., οι άδειες γάμου παραδίδονται ομαδικά σε μια συγκέντρωση, όπου ο Επίσκοπος κατηχεί τους νεόνυμφους!

        Αλλά όταν εμείς οι «εκκλησιαζόμενοι» χριστιανοί είμαστε τόσο εκκοσμικευμένοι, πώς μπορούμε να κατηγορήσουμε τους παπάδες μας; Ή πώς να κρίνουμε τους αδελφούς μας που βλέπουν τη δόξα και όχι τη χάρη του Μυστηρίου;

  5. Ας αφήσουμε τους διαλογισμούς και τα άλλα ανούσια πράγματα και ας σκεφτούμε το νόημα της ζωής που είναι ο Θεός!!!!

    • Ναι αλλά από αυτά τα ανούσια μερικοί χάνουνε την ουσία..
      Άρα δεν μπορούμε να τα αφήσουμε έτσι!

    • Αυτό ακριβώς το νόημα της ζωής είναι που μας παρακινεί να ασχοληθούμε με αυτά τα θέματα. Πρέπει να βαδίζουμε προσεκτικά, να γνωρίζουμε τις παγίδες, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος να τις υποτιμήσουμε. Να πάθουμε ανοσία για να μην χάσουμε την ουσία…

      (και κάτι εκτός θέματος: καλό είναι να γράφουμε με κάποιο όνομα ή ψευδώνυμο για να διακρίνουμε αν γράφει ο ίδιος επισκέπτης ή διαφορετικοί και να ακολουθούμε τη σκέψη τους στις ανταπαντήσεις)

      • [Για την παρατήρηση του Ratsas στην παρένθεση]

        Είναι όντως ένα θέμα το οποίο πρέπει να εξετάσουμε από την πλευρά της διαχείρισης.

        Από την πλευρά των σχολιαστών όμως είναι καλό και εύκολο, αν επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μία συζήτηση και να φαίνεται η στοιχειώδης ταυτότητά τους, να δημιουργούν ένα λογαριασμό χρήστη, ώστε το ψευδώνυμο που θα δηλώσουν να τους συνοδεύει στα σχόλιά τους.

        Ακόμη, μπορούμε να χρησιμοποιούμε το [Απάντηση σε αυτό το σχόλιο] ώστε και από τη διάταξη των σχολίων να φαίνεται η αλληλουχία.

  6. Για παρα παρα πολλα χρονια παρακαλω και προσευχομαι να θεραπευτω απο ενα χρονιο και δυσκολο προβλημα υγειας,που πρεπει εφ ορου ζωης να παιρνω φαρμακευτικη αγωγη την οποια ΔΕΝ αντεχω.
    Το ιδιο εκαναν και κανουν και οι δικοι μου απο 10 ετων εως τωρα 38.
    Δεν υπηρξε κανενα αποτελεσμα..

    Και πιστευω και προσευχομαι καθημερινα και πηγαινω στην εκκλησια (αλλα οχι εντατικα) και μεταλαμβανω και νηστευω και οποτε συναντησω μια εκκλησια αναβω κερι και λιβανιζω το σπιτι μου..

    Διαβασα τους καταλληλους για το προβλημα μου Ψαλμους Δαυίδ κατα την ερμηνεια του Πατερα Παίσιου,δεν υπηρξε κανενα αποτελεσμα.

    Δεν θελω να σας ρωτησω αν ποτέ και πότε θα εκπληρωθει απο τον Θεο η επιθυμια μου αλλα μηπως δεν κανω κατι σωστα για αυτο δεν εισακουγομαι?
    Μηπως επρεπε να διαβασω τους Ψαλμους για περισσοτερες ημερες?
    Μηπως δεν ηταν σωστο να ζητησω βοηθεια απο τον ιδιο τον Θεο αλλα απο π.χ. τον φυλακα αγγελο μου ή απο την Παναγια ή…ή…

    Καθε σας συμβουλη δεκτη..

    Διαβασα λοιπον για την αυτούπνωση και τα ευεργετικα αποτελεσματα της σε διαφορες ασθενειες και σκεφτομαι να προσπαθησω να την ξεκινησω.

    Αλλιως, μετα τα παραπανω εγω με την ταπεινη μου αποψη, δεν βλεπω κανεναν λογο να μην κανω αυτούπνωση.

    Ευχαριστω εκ των πρωτερων.

    • Κοίτα Αλεξία, είναι πολύ δύσκολο το ερώτημά σου.
      Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι και αν έκανες κάτι λάθος, και δεν μπορούμε να ξέρουμε αν θα υπάρξει αποτέλεσμα. Σίγουρα δηλαδή θα υπάρξει, αλλά ίσως όχι αυτό που περιμένεις. Ίσως κάτι καλύτερο! Κάνε λίγη υπομονή ακόμα, συνέχισε την προσπάθειά σου.
      Εγώ θα σε έλεγα, προτού πας για αυτοΰπνωση, να βρεις έναν καλό ιερέα, πνευματικό, να του μιλήσεις για το πρόβλημά σου, και αυτός θα σου δώσει την καλύτερη συμβουλή. Και αν δεν ξέρεις κανένα, έχουμε εμείς να σου προτείνουμε! Πιστεύω θα σε βοηθήσει. 🙂

      • Σ ευχαριστω πολυ που μου απαντησες
        ειμαι σιγουρη οτι αν ζητησω βοηθεια απο ιερεα θα μου πει να κανω ολα αυτα που ηδη κανω..
        Να’σαι καλα…

        • Μπααα, μην είσαι τόσο σίγουρη. Πολλές φορές οι πνευματικοί μας λένε αυτό το «κάτι παραπάνω», αυτό που δεν θα περιμέναμε να ακούσουμε. Εγώ τουλάχιστον το έχω παρατηρήσει αυτό, για δικά μου θέματα. Σκεφτόμουν «και να πάω στον πνευματικό μου τι θα μου πει; τα γνωστά.» αλλά τελικά μου έλεγε κάτι τελείως απρόοπτο!
          Τώρα το τι θα κάνεις εσύ το αποφασίζεις, απλώς επειδή ζήτησες συμβουλή σου απάντησα.
          Καλή φώτιση, Αλεξία, πραγματικά στο εύχομαι.

    • Συμφωνώ κι εγώ με την Μπανανόφλουδα. Αδελφικά, θα σε συμβούλευα να μην πας για αυτούπνωση, γιατί όσοι ασχολούνται με τέτοια θέματα υπηρετούν, είτε εν γνώση τους, είτε εν αγνοία τους, άλλο κύριο από τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό με τον οποίο καλύτερα να μην μπλέξεις. Αν ο Θεός κρίνει ότι αυτή η ασθένεια θα σε ωφελήσει πνευματικά δέξου την, αν δεν μπορεί να γίνει κάτι, υπέμειμέ την και ο Κύριος θα ανταμείψει τον αγώνα σου. Θα ευχόμαστε.

    • Αλεξία μου το προβλημα υγειας χωρις να θελω να σε στεναχωρησω, ειναι μια δοκιμασια.Αντι να προσευχεσαι για την θεραπεια πρεπει να καταλαβεις οτι ειναι εδω και σε ακουει οποτε προσευχεσαι.Μη χανεις την πιστη σου.Δε γνωριζεις τη σοφια του Θεου και συνεπως δε μπορεις να κρινεις την αιτια που εχεις μια αρρωστια.Αυτο που ειμαι σιγουρος ειναι οτι δε πρεπει να λιγοψυχεις γιατι ο ουρανιος μυσθος σου αν το υπομεινεις θα ειναι δεκαπλάσιος.Την ασθενεια την εχεις για να δοκιμαστεις.Στο χερι σου ειναι αν θα ολιγοπιστησεις.Επισης για να στην εχει στηλει σημαινει οτι εχεις μεγαλυτερη ψυχικη δυναμη απο εμας τους τιποτενιους για να την σηκωσεις.Εμεις δε θα μπορουσαμε και θα χαναμε την πιστη μας.Γι αυτο με ολη μου την αγαπη στο προσωπο σου ευχομαι να μην ασχοληθεις με τιποτα αλλο και να μη τα παρατησεις.Ο θεος ειναι ενας.Καθε σκηνωμα αγιου σε τρελαινει απο ευωδεια και τα θαυματα ειναι πολλα για να πεις δεν πιστευω.Επισης δυο στρατοπεδα υπαρχουνε.Η με το Θεο η με ολους τους αλλους.Γι αυτο εχει πιστη και κανε υπομονη.Εγω ο χειροτερος δε θα το αντεχα και θα εχανα την πιστη μου.Επισης καθε αρρωστος ανθρωπος εχει δυναμη για τη δοκιμασια του ειδαλλως πιστεψε με δε προκειται να του την εστελνε και να τον εχανε απο κοντα του.Εμεις οι απεξω ομως δε πρεπει να κοιταμε τους χτυπημενους αυτους και να βγαζουμε συμπερασματα για το Θεο.Εμεις το μονο που επιτρεπεται να κανουμε ειναι να βοηθαμε αυτα τα ατομα.Και ετσι αυτοματως γινομαστε το δεξι χερι του Θεου.Τον επαληθευουμε και ενο τον Ψαχνουμε δε καταλαβαινουμε οτι ειμαστε για οσο κανουμε την καλη πραξη αυτος ο ιδιος και να πεσουμε να κλαιμε πιστευοντας.Αυτα Αλεξια μου υπομονη και πολυ αγαπη.Και να ψαχνεις να μη μενεις ετσι.Να ψαχνεις παντου σε γραφες και πατερες.Τις παραδωσεις και αν αυτες εχουν αλλαξη.(οτι αλλαγη εχει γινει ειναι κακη σιγουρα οπως και αν βγαλεις μια λεξη απο το ευαγγελιο παβει να ειναι Ιερο.Ανοιξε το στα γριγορα και διαβασε οπου πεσει το ματι σου.Αμεσως θα δεις οτι ειναι ζωντανο!)

  7. καλημέρα σε όλους. Σημαντικό θέμα η ύπνωση και χαίρομαι που θίγεται εδώ. Πιστεύω ότι κάθε τέτοια προσπάθεια από μέντιουμ είναι προς αποφυγή και επικίνδυνη.
    Το ίδιο από οργανώσεις γιόγκα και εναλλακτικές θεραπείες. Δυστυχώς γνώρισα ένα μέντιουμ μια φορά σε ένα σεμινάριο ψυχοθεραπείας. Δεν ξέρω πως θα το ακούσετε αυτό, αλλά …ενώ έκανε μπούρδες, δεν αντιδρούσαμε, αντίθετα, μας φαίνονταν σε γενικές γραμμές και εντυπωσιακά!!!
    Στη διοργάνωση του σεμιναρίου δεν αναφερόταν καν η ιδιότητα του ως μέντιουμ!!!
    Ο ίδιος είπε κάποια στιγμή ότι η μαμά του ήταν μέντιουμ… ότι η αδερφή του είχε εκ γενετής δυνάμεις να επικοινωνεί με τους αγγέλους και ότι ο ίδιος το προσπάθησε και το απέκτησε στην πορεία και άρα ο κάθε άνθρωπος, μπορεί αν θέλει, να καλλιεργήσει τις δυνάμεις του και να μάθει να επικοινωνεί με τους αγγέλους!!!
    Ψέμματα οικτρά και κοροιδία!!! και πόσοι άνθρωποι τον πίστευαν και ακόμη και εγώ τον άκουγα θετικά…
    όμως οι επικλήσεις που έκανε στους 4 αρχαγγέλους και στη θεά εκάτη που προστατεύει το σπίτι, δεν υπάρχουν στην πίστη μας!!! Ούτε έχει καμία δουλειά λαικός να κάνει επικλήσεις ανάμεικτες με χριστιανικά και ειδωλολατρικά στοιχεία και κεριά στην παναγία για να μας προστατεύει ο προσωπικός μας άγγελος!!!
    Αναμειγνύουν στοιχεία ρέικι, γνωστικισμού, ειδωλολατρισμού και δεν ξέρω και γω τι άλλο με στοιχεία χριστιανικά, όμως, είναι τσαρλατάνοι το λιγότερο…
    Το πρόβλημα μου όμως ψάχνοντας το θέμα, για το οποίο ιδέα δεν είχα ως τώρα, υποψιάζομαι και φοβάμαι ότι και πολλοί ψυχολόγοι και ψυχοθεραπευτές έχουν κοινή γραμμή… ο διαλογισμός είναι εργαλείο που χρησιμοποιούν όλες ΟΛΕΣ σχεδόν οι ψυχοθεραπείες… Δεν υπάρχει περίπτωση να έχει μόνο καλή δράση, χαλαρωτική πχ;;;
    ο γιουνγκ, επίσης, με τα αρχέτυπα διδάσκεται στα πανεπιστήμια… η απαρχή κάθε ψυχοθεραπείας μέσω τέχνης πατάει σε στοιχεία που προανέφερα… τι κάνουμε, διαγράφουμε την θεωρία της ψυχολογίας στο σύνολο της;

  8. έχει ασχοληθεί κανείς θεολόγος που έχει σπουδάσει και ψυχολογία να μας πει αν είναι αντιχριστιανική κάθε είδους ψυχοθεραπεία;
    … επίσης, υπάρχουν κάποια σύμβολα συγκεκριμένα (λεκτικά και οπτικά) που καταδεικνύουν εμπλοκή σε αντιχριστιανικά πιστεύω;
    Βρήκα τέτοια λίστα, η οποία όμως περιλάμβανε και τα βιολογικά προιόντα!!! Ξέρω ότι υπάρχει απάτη, λένε οι αγρότες, στην πιστοποίηση των βιολογικών, ενδέχεται να είναι και γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα και να έχουν χρησιμοποιηθεί χημικά. Αντιχριστιανικά όμως γιατί, είναι διαβασμένα;
    Μακάρι να μπορεί να απαντήσει κανείς

    • Μπορείς να αναζητήσεις λύσεις στις απορίες σου στο site της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ενδεικτικά σου παραθέτω το πολύ αξιόλογο άρθρο του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Αδαμαντίου Αυγουστίδη, Ψυχιάτρου, Λέκτορος Θεολ. Σχολής Παν. Αθηνών: http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/pastoral/avgoustidis_exomologisi.html
      Κι επίσης, δες για το «5ο Διεθνές Συνέδριο Ορθοδόξων Ψυχοθεραπευτών»(!!):
      http://www.pemptousia.gr/2012/09/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CF%89%CE%BD-%CF%88%CF%85%CF%87%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B1/

      • Καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου, Υπατία. Διάβασα το άρθρο του π. Αυγουστίδη, πράγματι αξιόλογο, χωρίς ωστόσο να αναλύει περαιτέρω θέματα μέσα στον χώρο της ψυχοθεραπείας, που είναι και το δικό μου ερώτημα. Το συνέδριο το είχα βρει, είχα κάνει μάλιστα και αίτηση εγγραφής, αλλά, δυστυχώς, μετά δεν μπόρεσα να πάω…αν πήγες εσύ ή αν γνωρίζεις που θα βρω τα πρακτικά των εισηγήσεων, εφόσον υπάρχουν.

        • Όχι, δεν πήγα, δυστυχώς, αλλά πραγματικά θα ήθελα πολύ να μάθω τι ειπώθηκε.
          Σκέψου όμως πόσους σπουδαίους ψυχιάτρους έχουμε στην Αθήνα που είναι και ιερείς ταυτόχρονα…!
          Επίσης, καλό θα ήταν να ενημερωθείς ως προς τις ψυχοθεραπείες από ιατρικά βιβλία και όχι άλλου τύπου βιβλία (ψυχολογίας κλπ). Και στο λέω αυτό γιατί στην Ελλάδα οι ψυχοθεραπευτές είναι στην πλειοψηφία ψυχίατροι και οι ψυχίατροι πολύ δύσκολα χρησιμοποιούν μεθόδους που να απευθύνονται σε ανώτερες δυνάμεις κλπ (δεν πιστεύουν σε τίποτα συνήθως). Κι ακόμα, έχει σημασία να διευκρινίσουμε για ποιά ψυχοθεραπεία μιλάμε. Όπως θα δεις στον παρακάτω σύνδεσμο, η ψυχανάλυση είναι αυτή που μας θέτει προβληματισμούς. Αν γενικά διαβάσεις για τις άλλες μορφές (π.χ. γνωσιακή) θα δεις ότι αποτελούνται από διαδικασίες πολύ απλές, υγιείς και γνωστές σε έναν ορθόδοξο χριστιανό από τον καθημερινό πνευματικό του αγώνα (π.χ. εκλογίκευση των φοβιών, αυτοκριτική, χαλιναγώγηση του άγχους κλπ)
          http://www.oodegr.com/oode/psyxotherap/psyxotherap/kosm_psyxotherap1.htm (μπορείς να ψάξεις και σε άλλους ορθόδοξους συνδέσμους ή και σε βιβλία του Σεβ. Μεσογαίας Νικολάου που ασχολείται με θέματα θρησκείας-επιστήμης)
          Χρειαζόμαστε, πάντως, μια ορθή ενημέρωση επί του θέματος…

          •  Γνωστική θεραπεία με βάση το στοχασμό (MBCT – Mindfulness-based cognitive therapy)
             Εικαστική θεραπεία (Art therapy), τέχνες
             Βιολογικά – οικολογικα (προιόντα, εστιατόρια, καφε κτλ)
             Θεραπεία 12 βημάτων (για απεξάρτηση)
             Θεραπεία Γκεστάλτ (Gestalt therapy), ψυχοθεραπεία
             Λεμφική παροχέτευση, λεμφικό μασάζ
             Ολιστικό μασάζ
             Ομάδες υποστήριξης (Support groups)
             Συμβουλευτική

            όλα τα παραπάνω, και πολλά άλλα, ανήκουν στη λίστα «Πλήρης λίστα εναλλακτικών ”θεραπειών” επικίνδυνων (σωματικά και πνευματικά) και ασυμβίβαστων με την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη.» Τάδε έφη «Κωτσαρίκος». Δυστυχώς δεν έχω το λινκ, θα βγει, όμως, αν το γκουγκλάρεις.

            Να σε ευχαριστήσω και πάλι για τις απαντήσεις σου, στοχευμένο και πιο διαφωτιστικό το λινκ του Jean Claude Larcher… Όπως βλέπεις, και η γνωστική ψυχοθεραπεία αμφισβητείται… για τις ψυχοθεραπείες μέσω τέχνης καταλαβαίνω ότι έχουν ένα λίγο πολύ κοινό φιλοσοφικό-υπαρξιακό υπόβαθρο που παραπέμπει σε συλλογικό υποσυνείδητο-μετενσάρκωση-ενεργειακές-συμβολικές δυνάμεις και πολλοί θεραπευτές είναι ή άθεοι ή αλλόθρησκοι. Ως εδώ είναι ξεκάθαρο για μένα.
            1. Υπάρχουν, όμως, ψυχοθεραπευτές ορθόδοξοι που έχουν εφαρμόσει τις θεραπείες μέσω τέχνης, τα 12 βήματα ή τα χρήσιμα στοιχεία τους με τρόπο που να μην αντιβαίνει και αποπροσανατολίζει από τη χριστιανική πίστη;;; Ή κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί;;; Την ίδια απορία έχω και για το μασάζ (εννοείται από φυσιοθεραπευτή ή άνθρωπο που έχει από τις σπουδές του τις απαραίτητες γνώσεις για το σώμα)
            2. Γιατί βρίσκονται στην πυρά τα βιολογικά;
            3. Να είμαστε προσεκτικοί όταν μιλάμε για ομάδες υποστήριξης και συμβουλευτικής, όσο αφορά τη μέθοδο που εφαρμόζουν και το γνωστικό υπόβαθρο για να μπορούμε να κάνουμε συνειδητή επιλογή/απόρριψη. Αρκεί να μην χαρακτηρίσουμε απορριπτέους όλους τους επαγγελματίες ψυχικής υγείας και την προσφορά τους !

            Όσο για τους ψυχιάτρους/ιατρούς ενδέχεται να χρησιμοποιήσουν οτιδήποτε δε μοιάζει πολύ καλλιτεχνικό (βελονισμό, ομοιοπαθητική, ψυχαναλυτικού υπόβαθρου ψυχοθεραπείες), είτε λόγω άγνοιας, είτε ακριβώς επειδή ένα ποσοστό είναι άθεοι, οπότε δεν ελοχεύει κανένας κίνδυνος για αυτούς.

  9. ορισμένα οικολογικά προϊόντα, όπως
    αλάτια ιμαλαΐων, άλατα μπάνιου, φυσικοί ιονιστές-κρύσταλλοι, ενεργοποιητές νερού, ενεργοποίηση τροφίμων, καλλυντικών, φυλακτών, κοσμημάτων… τεστ δυσανεξίας…

    συνδέονται με ενεργειακές θεωρίες, εκπομπή συχνοτήτων, «καθαρισμό» χώρου-υλικών, γείωση..

    που σταματά η επιστήμη, ξεκινά η μαγεία και πρωτοστατεί η χαζομάρα…

    τα βιολογικά προιόντα φαίνεται να «συνυπάρχουν» με κάποιο τρόπο με ολιστικές θεωρίες, πέρα από ένα κοινό φιλοσοφικό υπόβαθρο δεν ξέρω σε τι άλλο συνίσταται αυτή η συνύπαρξη…

    τι λέει η ορθοδοξία για τη συστημική σκέψη και τις εκφάνσεις της σε ιατρική και ψυχοθεραπεία, την απορρίπτει ολοσχερώς;

  10. Θα ήθελα να απαντήσω στην Αλεξία. Φυσικά και έκανες κάπου λάθος.Και δεν φταις(στο περισσότερο μέρος) εσύ. Η πίστη τουλάχιστον όπως παραδόθηκε εξαρχής, δεν έχει καμιά σχέση με την μαγεία. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το αν είπες τα “σωστά” λόγια, αν απευθύνθηκες στο σωστό πρόσωπο(Παναγία, Φύλακας Άγγελος, Χριστός), αν έκανες γονυκλισίες μια νύχτα με ολόγιομο φεγγάρι. Πρέπει επιτέλους να ξεκαθαριστεί ότι αυτά είναι ΜΠΟΥΡΔΕΣ και μάλιστα επικίνδυνες. Αυτό που καταλαβαίνω, είναι ότι η πίστη είναι ένα πολύ μακρύ ταξίδι, μια πορεία περίπλοκη, γεμάτη ρίσκα, γεμάτη αναπάντητα ερωτήματα, με θυσίες, με πολλές απογοητεύσεις, με πολλές κατραπακιές, με ατέλειωτες αγωνίες. Όλα τα στοιχεία δηλαδή που περιέχονται σε μια σχέση, γιατί αυτό είναι. Είναι (και) ταξίδι αυτογνωσίας. Αυτό θέλω να πιστεύω πρέπει να θεωρείται σημαντικότερο να σχολιαστεί και να αρχίσει μια συζήτηση για ένα θέμα που σήμερα είναι ταμπού, για το ποιά τελικά είναι η πίστη μας και πώς είναι δυνατό να βιώνεται.

  11. Με καθε σεβασμο και με πολλη αγαπη θελω να κανω μερικες παρατηρησεις.
    Καταρχην να δηλωσω πως δεν ασπαζομαι το χριστιανικο δογμα(το οποιο γνωριζω αρκετα καλα λογω καταγωγης αλλα και λογω οικογενειας), οπως και κανενα αλλο δογμα. Δηλωνω αγνωστικιστης, δεν ξερω τι υπαρχει περα απο τον φυσικο μας κοσμο αλλα δεν απορριπτω την υπαρξη της ψυχης. Ειμαι ορθολογιστης, δε μπορω να πιστεψω κατι που δεν στεκει λογικα μοναχα επειδη το λεει καποιος αλλα σεβομαι την πιστη που προκυπτει βιωματικα εφοσον δεν μου επιβαλλεται. Κανω αυτη την εισαγωγη για να ειναι κατανοητο περιπου απο που προερχονται οι αποψεις που θα διαβασετε. Ελπιζω σε μια επικοδομητικη κουβεντα.
    Οι δυσκολιες της συγχρονης ζωης και τα προσωπικα προβληματα με εχουν ωθησει τα τελευταια χρονια σε ενα μονοπατι αναζητησης. Αναζητησης της εσωτερικης γαληνης. Στο μονοπατι αυτο παρατηρησα και παρατηρω συνεχως πως η συντριπτικη πλειοψηφια των γκουρου και των τεχνικων ειναι απατεωνες στην καλυτερη των περιπτωσεων, αστοιχειωτοι και επικυνδυνοι στις χειροτερες. Οι ανθρωποι μπλεκουν και ζημιωνονται γιατι τους λειπει η κριτικη σκεψη, η καθαροτητα του νου και η θεληση για εργασια.Αφηνω απεξω καθε λογης μεντιουμ κτλ που ακομα και αν στεκαν δε θα επελεγα να ασχοληθω. Αυτο που κανουν λαθος κατα τη γνωμη μου οι χριστιανοι ιερεις ειναι πως κατακρινουν αμεσα και αδιακριτως οτιδηποτε δεν αναφερεται στις γραφες, γραφες που δεν διδασκομαστε στην ολοτητα τους και οι οποιες ειναι συμβολικες και με πολλα επιπεδα αναγνωσης ουτως η αλλως. Ενα παραδειγμα, ο διαλογισμος και να ξεκαθαρισω με ενα παραδειγμα τι ειναι διαλογισμος γιατι παροτι υπαρχουν πολλοι τροποι διαλογισμου κανεις τους δεν εχει σχεση με την υπνωση, η τα μεντιουμ,η κανενος ειδους μαγεια. Καθομαι σε μια σταση που με βολευει και προσπαθω να καθαρισω το μυαλο μου απο σκεψεις, οι σκεψεις θα ερθουν αλλα εγω απλα τις παρατηρω χωρις να κρινω, αν παρασυρθω και αρχισει το μυαλο να κανει βολτες ξαναγυρναω στη συγκεντρωση μου οταν το καταλαβω. Αυτο πολυ απεξω, δε θελω να περιγραψω τεχνικες για να μη νομιζετε πως ψαρευω στα θολα,θα πω μονο πως οι προσευχες στο κομποσχοινι του χριστιανου μοναχου ειναι μια απο αυτες. Δε καταλαβαινω πως τεχνικες που βοηθουν την ησυχια στο νου μπορουν να βρισκουν αντιθετη την εκκλησια, αν μη τι αλλο κατι τετοιο θα βοηθησει εναν χριστιανο να ερθει πιο κοντα με την πιστη του, οχι να απομακρυνθει. Το προβλημα το εντοπιζω σε ολους τους αγυρτες που αναφερθηκα παραπανω, μα ειναι ρολος της εκκλησιας να βρει την αληθεια και το ψεμα και να τα αναδειξει και οχι να καταδικαζει οτι δεν προβλεπεται (που προβλεπεται αν διαβαζεις με τετοια προθεση)σαν τους καραβαναδες στο στρατο.
    Πιστευω πως ο θεος ειναι ενας αλλα και πως ολες οι θρησκειες εχουν δικιο, γιατι ολες μιλουν για αγαπη και η αγαπη σιγουρα δεν ειναι κακο πραγμα.Μεσα στους αιωνες ολες οι θρησκειες εκφυλιστικαν και το νοημα τους παραποιηθηκε για το συμφερον. Ετσι εχει γινει με το ισλαμ, ετσι εγινε και με τον χριστιανισμο τον μεσαιωνα ετσι και με τον ινδουισμο και παει λεγοντας. Ας κραταμε την αγαπη και την απωλεια του εγωισμου που ισχυουν σε ολες τις θρησκειες και ελπιζω να κανουμε εναν εποικοδομητικο διαλογο γιατι εχω καιρο να κουβεντιασω με χριστιανο που δεν ειναι τιγκα στην επιθεση.

  12. Επανερχομαι εν συντομια γιατι ηθελα να πω στην Αλεξια για την προσευχη και το ξεχασα. Παροτι δεν ειμαι χριστιανος εχω αντιληφθει πως η προσευχη δε λειτουργει με το μηχανιστικο τροπο που περιγραφεις. Δηλαδη ο θεος δεν ειναι εκει για να εκπληρωνει τις επιθυμιες μας αφοσον ακουσει εναν συγκεκριμενο ψαλμο, συγκεκριμενες φορες. Αλιμονο αν ο δημιουργος του κοσμου χρειαζοταν τετοιες δοσοληψιες. Αυτο που θελει ειναι να αισθανομαστε, να ερχομαστε κοντα του και αυτο δε γινεται οταν σκευτομαστε τον εαυτο μας και τα προβληματα μας στα οποια ζηταμε λυση. Δε γινεται δηλαδη να προσευχεσαι και να νιωθεις στεναχωρια για τον εαυτο σου, πρεπει να προσευχεσαι και να νιωθεις λατρεια για το θεο και για τα δημιουργηματα του. Αυτος ξερει τι χρειαζεσαι και θα στο δωσει αλλα πρεπει πρωτα να «πιασεις καλη γραμμη» και αυτο δεν ειναι καθολου ευκολο. Πολυ πιθανο να μη σε βοηθησει η πιστη σου στο προβλημα υγειας που αντιμετωπιζεις, ζουμε στον υλικο κοσμο και ο θεος μας εχει ελευθερους και υπευθυνους των επιλογων μας, αλλα αν καταφερεις να προσευχεσαι καθημερινα και με το σωστο τροπο θα βιωσεις ενα μικρο κομματι του παραδεισου.

  13. Το κομποσκοίνι είναι όντως μία τεχνική που προσομοιάζει σε ¨τεχνικές¨ ανατολικών θρησκειών. Για παράδειγμα κομποσκοίνι μπορείς να δεις και σε έναν βουδιστή. Όμως ακόμα και αυτό είναι σε μία συνάφεια με τον Θεό. Είναι μία σχέση. Δεν προσπαθεί ο ορθόδοξος μοναχός για την καθαρότητα του νου του και μόνον αλλά ταυτοχρόνως επαναλαμβάνει και την ευχή μυστικά. Η συγκέντρωση του νου συνοδεύεται από την επίκληση του ελέους (Κύριε Ιησού Χριστέ…), και κάθε τι στην πνευματική ζωή έχει την αναγωγή του στον Θεό και όχι σε κάποια «γενική ψυχική ηρεμία» άνευ λόγου. Ακόμα και εξωτερικά στοιχεία όπως αυτό του θυμιάματος, που επίσης συναντάται στον Ινδουισμό, έχει τον βαθύτερο συμβολισμό του (..ως θυμίαμα ενώπιον Σου..) και δεν δρα ως απλή αυθυποβολή. Δηλαδή η έννοια του διαλογισμού δεν συνάδει με την ορθόδοξη παράδοση όχι από πλευράς τεχνικής αλλά από πλευράς ουσίας: Κάθε τι εντάσσεται σε ένα πλαίσιο σχέσης με τον Θεό έστω και εάν εξωτερικά μοιάζει στοιχείο που απαντάται και αλλού. Οι αναπνοές, ο ρυθμός κλπ όντως μπορεί να είναι στοιχεία και άλλων ησυχαστικών μορφών ζωής που υποβοηθούν αλλά αν λείπει η Χριστοκεντρική προοπτική, η οποία εισέρχεται μέσω της ευχής, νομίζω λείπει η βάση: Η καθαρή σχέση με ένα πρόσωπο.

    Αυτά τα λίγα θεωρητικά… Άλλωστε όπως όλες οι σχέσεις, έτσι και η Θεανθρώπινη έχει τις ιδιαιτερότητες της κατ΄ άνθρωπο… Επίσης όπως (περίπου) έλεγε και ο Άγιος Σιλουάνος : Ακόμα και ένα τσάι είναι ¨πνευματικά¨ αναγκαίο σε περιόδους πίεσης, έστω και εάν αυτό δεν αναφέρεται στις γραφές…

    Υ.Γ.: Οφείλουμε πάντως οι Χριστιανοί να προσέχουμε, όταν καμία φορά γινόμαστε δογματικοί και ¨ξύλινοι¨. Σε αυτό δεν έχεις άδικο… Αλλά εν προκειμένω δεν ξέρω αν σε κάλυψα. Στο αντίστοιχο παλαιό κείμενο πάντως για την ευχή, σε αυτό το site υπάρχουν πολύ καλύτεροι γνώστες του αντικειμένου που ίσως σε διαφωτίσουν καλύτερα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ