Διάλεξη: «Χριστιανός και οικονομική κρίση»

9
19
Εκτύπωση Εκτύπωση
1 αστέρι2 αστέρια3 αστέρια4 αστέρια5 αστέρια (καμία αξιολόγηση προς το παρόν)
Loading...

Την Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010 στις 20.00 στην αίθουσά μας επί της οδού Αλεξ. Σβώλου 42, α’ όροφος, θα λάβει χώρα διάλεξη με θέμα:

«Χριστιανός και οικονομική κρίση»

Ομιλητής ο αρχιμ. π. Μιχαήλ Σαντοριναίος, ιεροκήρυκας Ι.Μ. Θεσσαλονίκης.

Διάλεξη: "Χριστιανός και οικονομική κρίση"

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εννοείται ότι δεν πρέπει να λείπει κανείς! Ελπίζω ο πατήρ αυτή τη φορά να είναι λίγο πιο συγκεκριμένος σε σχέση με το περσινό θέμα «Χριστιανισμός και πολιτική» όπου μίλησε λίγο γενικά

    • Δεν θα έλεγα ότι μίλησε πιο γενικά. Πρωσοπικά μ’ άρεσε και με ωφέλησε γιατί με έβαλε σε έναν άλλο τρόπο σκέψης για την πολιτική.

      Με την παρούσα ομιλία προφανώς δεν πρόκειται να λύσει το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας. Σίγουρα όμως θα μας δείξει τα πραγματικά αίτια της κρίσης και, μάλλον, θα προτείνει και λύσεις, οι οποίες, αν και στο φινάλε αποδεικνύονται σωτήριες, δεν είναι αποδεκτές από τον σύγχρονο νεοέλληνα.

      • Το ότι κάποιες λύσεις που μπορεί να προταθούν σήμερα «δεν είναι αποδεκτές από τον σύγχρονο νεοέλληνα» φάνηκε και στη σημερινή εφόρμηση στη Σ.Θ.Ε.,όπου κάποιοι αντιδρούσαν όταν έβλεπαν το θέμα(σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία που το έβρισκε άκρως ενδιαφέρον!).Ο σύγχρονος φοιτητής έχει την ιδέα ότι για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε φταίνε μόνο τα «μεγάλα κεφάλια» που «κάθονται στις πολυθρόνες τους» και «κλέβουν τον κόσμο».Το να λέμε ηθικολογίες δεν έχει κανένα απολύτως νόημα,αντί να κάνουμε ομιλίες σε νέα παιδιά καλύτερα να βγούμε στους δρόμους και να φωνάξουμε-υποστήριζαν.Εμείς όμως είμαστε της άποψης ότι το πρόβλημα δεν είναι επιφανειακό.Δεν φτάνει το να βγούμε στο δρόμο,πρέπει να χτυπήσουμε το πρόβλημα στη ρίζα του,στον ίδιο μας τον εαυτό.Γιατί άμα γίνουμε εμείς καλύτεροι,τότε θα καλυτερέψει και ο κόσμος μας.Κάνουμε ομιλία σε νέα παιδιά γιατί αυτά είναι το μέλλον του τόπου,αυτοί που είναι τώρα στην εξουσία για πόσο θα είναι ακόμη;
        Ελπίζω με τη σημερινή ομιλία να ωφεληθούμε-και να βελτιωθούμε!-πολύ.Αναμένουμε!

    • Αν και περισσότερο συμφωνώ με τον «Stavros», δεν έχει νόημα η σύγκριση δύο διαλέξεων, ακόμα και από τον ίδιο ομιλητή.

      Πάμε για τα σημερινά.

  2. Δεν πρόλαβα, ρε παιδιά, την ομιλία και ήθελα πολύ να την ακούσω. Ποιος θ’αναλάβει να μας μεταφέρει τα βασικά;

    • Έχω την αίσθηση ότι η ομιλία του π.Μιχαήλ ήταν προϊόν μιας άρτιας επιστημονικής, οικονομολογικής, πολιτικής και πνευματικής διατριβής πάνω στο θέμα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας.. Θα πρέπει με έναν τρόπο να φτάσει στα αυτιά των πολιτικών μας! Επίσης, πάντα, με τον π.Μιχαήλ είναι πολύ ενδιαφέρον και ταυτόχρονα χιουμοριστικό το κομμάτι της συζήτησης.

  3. Αν και το πιο σίγουρο είναι ότι κάποια στιγμή θα αναρτηθεί και ολόκληρη η ομιλία, ωστόσο ας μην σε αφήσουμε μέχρι τότε σε αγωνία…
    Αρχικά μίλησε περιληπτικά για τις 4 παλαιότερες πτωχεύσεις στην Ελλάδα και τα αίτιά τους που πάνω κάτω ήταν τα ίδια- δανείζονταν και δεν είχαν να τα πληρώσουν-. Έπειτα μίλησε για τις 3ς φάσεις της τωρινής κρίσης αναλύοντάς τες λίγο πιο συγκεκριμένα και με απλά λόγια, έτσι ώστε να γίνονται από όλους κατανοητοί κάποιοι μηχανισμοί λειτουργίας της οικονομίας. Μας διάβασε κάποιες δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, όπως ο ίδιος παρουσίαζε τα αίτια, καθώς και του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Ιερονύμου. Πολύ ενδιαφέρον είχε ένα άρθρο κάποιου πιστού αριστερίζοντος- ιδιότητα δεν θυμάμαι- που είχε τίτλο «Κηφηνείον η ωραία Ελλάς». Ένα από τα κύρια θέματα που έθιγε με την «δυνατή» και «τολμηρή» πένα του, ήταν το θέμα της τεμπελιάς που υπάρχει στους σύγχρονους ανθρώπους, πράγμα που καλλιεργείτε και από τα προγράμματα της τηλεόρασης και από τα σχολεία. Φτιάχνουν ανθρώπους με την νοοτροπία να κάθονται σε γραφεία. «Η εργασία είναι το πρόβλημα και όχι η ανεργία…», «…στα χωράφια μιλάνε πακιστανικά, στις οικοδομές αλβανικά…» κι όλα αυτά για να καυτηριάσει τη νοοτροπία του σύγχρονου νεοέλληνα. Επίσης έθιγε και το θέμα του υπερκαταναλωτισμού με το χιουμοριστικό παράδειγμα: για τις διακοπές, διακοποδάνειο, ακόμη και για την κηδεία, πεθαμενοδάνειο. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε φυσικά ότι η κρίση είναι πρώτα ηθική και πνευματική και ότι ο ατομισμός του ανθρώπου και η απληστία του παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο.Ως λύσεις αναφέρθηκαν η ολιγάρκεια, η συνειδητοποίηση ότι η ύλη δεν φέρνει την ευτυχία και ότι είμαστε ουρανοπολίτες και περαστικοί από αυτόν τον κόσμο, η εμπιστοσύνη στο Θεό και φυσικά η τήρηση των εντολών Του και η εργατικότητα.(Αυτό ήταν που είπε και ο Θεός στον Αδάμ.Επίσης όπως είπε και ο ίδιος ο Χριστός και ο ίδιος ο Θεός Πατέρας εργάζεται. Ο απ. Παύλος λέει στην προς θεσσαλονικείς επιστολή όποιος εργάζεται, εκείνος να τρώει)
    Κάπως έτσι και καλύτερα με το χιούμορ του πατρος και τα ωραία παραδείγματα που φέρνει κύλισε η ομιλία.(Α! αναφέρθηκε, μετά από ερώτηση, και στην φορολόγηση της Εκκλησίας.)
    Όποιοι θυμάστε κι άλλα να προσθέσετε….

    • Ο «πιστός αριστερίζων», αν δεν με απατά η μνήμη μου, είναι ο Σαράντος Καργάκος, περίφημος φιλόλογος-ιστορικός και αρθρογράφος σε εφημερίδες. Η «πένα» του διακρίνεται για το ήφος, το ήθος και το αριστοφανικό της χιούμορ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ